Vágólapra másolva!
Jelentős elbocsátásokba kezdett a csapat mellé kijelölt csődbiztos pénteken, aki azt állítja, hogy „az alkalmazottak döntő többsége” ezt kérte tőle. A hetek óta a teljes összeomlás határán tengődő Caterham elindul Abu-Dzabiban, de több tagja szerint is az alapító, Tony Fernandes hozta ilyen helyzetbe a csapatot. 

Mintegy 230 alkalmazottjától válik meg a Caterham F1-es csapatának indulási jogát birtokló 1 Malaysia Racing Team, jelentette be az előző két nagydíjat kihagyó csapat túléléséért dolgozó csődbiztos, aki szerint a dolgozók döntő többsége kérte őt erre.

„Azt mondták nekem, nem bírják sokáig készpénz nélkül, ezért megkerestek minket, hogy bocsássuk el őket. A döntő többségük ezt akarta. Az események kettős pályán zajlanak. Ha a csapatot értékesíteni tudjuk, akkor (az új tulajdonos) visszaveszi az elbocsátott alkalmazottakat. Ha nem, akkor viszont már néhány héttel előrébb járnak az adminisztrációban, ami pénzhez segítheti őket" – nyilatkozta Finbarr O'Connell a Telegraph-nak.

A csődbiztos az alkalmazottaknak pénteken küldött levélben egy október 31-én tartott stábértekezletre hivatkozik, melynek során megígérte, hogy valamilyen jellegű biztonságot megpróbálnak garantálni nekik. A BBC-nek O'Connell elmondta, szerinte az elbocsátás „nem feltétlenül rossz", és a csapat tagjai november 14-ét adták jelölték ki határidőnek.

A Caterham ott lesz az idényzárón Forrás: AFP

Ettől függetlenül a brit sajtóban több csalódott nyilatkozat is napvilágot látott a Caterham egykori alkalmazottaitól, egyikük szerint a papíron még mindig Tony Fernandes által birtokolt cég 7 heti fizetéssel tartozik. Ő nehezményezi azt is, hogy a sikeresnek mondott közösségi pénzgyűjtés árnyékában zajlanak az elbocsátások.

„A jelenlegi helyzet az elkerülhetetlen következménye annak, ahogy Fernandes úr eladta a Caterham F1-et. Nem lehet annyival elintézni ezt, hogy nem voltak más vevők. Ebben az esetben tisztességesen fel kellett volna számolni a céget, gondoskodva róla, hogy a dolgozókkal és a beszállítókkal igazságosan bánjanak. Ez tagadhatatlanul sokkal drágább megoldás lett volna Fernandes úr számára, de nem helyes, hogy ő profitálhat a felelősség hárításából, miközben ez nem befolyásolja kedvezőtlenül a megítélését" – idéz egy meg nem nevezett alkalmazottat a blogján Joe Saward szakújságíró.

Egy korábbi alkalmazott szintén Fernandest okolja a helyzet miatt, és azt állítja, az Abu-Dzabiba utazó csapattagok hivatalosan már nem tartoznak a csapat kötelékébe, csupán „tanácsadók" lesznek.

„Azt hiszem, hogy (Colin) Kolles és az emberei jó munkát végeztek, amikor életben tartották a csapatot, attól eltekintve, hogy fizetés nélkül kirúgtak embereket. Tony kifizetetlen számlái viszont folyamatosan felbukkantak, és újabb meg újabb problémákat okoztak. Át kellett volna adnia a tulajdonrészét, és akkor még mindig itt lennénk" – írta egy másik csalódott dolgozó, aki saját bevallása szerint öt éve „élt és halt" a csapatért, s bár örülni fog, ha az talpon tud maradni, bosszús, hogy már nem dolgozik ott.

Kobajasi versenyez

A Caterham vasárnap éjjel bejelentette, hogy az abu-dzabi idényzárón Kamui Kobajasi fogja vezetni az egyik autóját. "Az elmúlt pár hét nem volt könnyű, úgyhogy jó lesz visszaülni az autóba, és együtt dolgozni a Caterham F1 tagjaival" - idézi őt az istálló közleménye. "Szeretnék köszönetet mondani a szurkolóinknak a támogatásukért. Ez a csapat keményen dolgozik, és soha nem adja fel."

Azt egyelőre nem erősítették meg, hogy ki lesz a japán versenyző csapattársa. A háromszoros Le Mans-i győztes André Lotterer, aki Belgiumban már beugrott egyszer Kobajasi helyére, ismét ajánlatot kapott a Caterhamtől, de a hétvégén elárulta, hogy nem fogadta el, mert nem akart újra a mezőny végén körözgetni.

Közben Roberto Merhi édesapja azt állította, a fiának - aki az idén 3. lett a WSR-ben, és három F1-es szabadedzésen már a Caterhammel is részt vett - érvényes szerződése van a felszámolás alatt álló csapattal. "Mindenféle történeteket hallottam arról, hogy a csődbiztos, Finbarr O'Connell több jelölttel felvette a kapcsolatot, és többen megkeresték őt is" - nyilatkozta az idősebb Merhi az Autosportnak. "Pedig olyan szerződésünk van, hogy ha a fő versenyzők valamelyike nem tud rajthoz állni, akkor Robertónak kell vezetnie. Ezt nekik is tudniuk kell."

Ennek ellenére a Gazzetta dello Sport hétfőn azt írta, meglepetésre a szintén csődbement Marussia menekültje, Max Chilton lesz a Caterham másik pilótája Abu-Dzabiban. Kobajasi eredeti csapattársa, Marcus Ericsson már a múlt héten kilépett Caterhamtől, ő jövőre a Saubernél folytatja a pályafutását.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!