Vágólapra másolva!
A Red Bull felkészült arra, hogy a jövő év során is hátrányban marad a Mercedeshez képest a Renault erőforrásai miatt, de a 2016-os szezonra mindenképpen megszavazzák a motorbefagyasztás feloldását. A Ferrari szerint a szabad fejlesztések a Forma-1 előnyére válnának. 

A Ferrari és a Red Bull továbbra is elkötelezett a motorfejlesztések korlátozásainak lazítása mellett, de a Scuderiát vezető Marco Mattiacci úgy véli, a jelenleg élen álló Mercedes igényeihez nehéz lesz igazodniuk. Ugyanakkor elmondta, hogy csak olyan megoldást tud elképzelni, amely minden érdekelt gyártó számára elfogadható.

„Továbbra is tárgyalunk erről. Bizonyos folyamatosan változtatják az elképzeléseiket, de folytatjuk a munkát" – nyilatkozta az olasz csapatvezető.

„Nem fogjuk feladni a Forma-1 egyik alapvető értékét, az innovációt, a versengést. Egyesek talán nem képviselik ez az értéket közösen az F1-gyel. Ugyanakkor azt kell mondanom, értékelnünk kell azt a tényt, hogy mindenki középutat próbál találni. Egyértelmű, hogy mindenki számára igazságos megoldást kell találnunk ahhoz, hogy valóban megváltozzon a jelenlegi helyzet."

A Red Bull és a Ferrari tovább harcol a motorbefagyasztás részleges feloldásáért Forrás: AFP/Paul Gilham

A Ferrari élére idén kinevezett szakvezető úgy véli, hogy az erőforrások fejlesztése fontos kérdés a Forma-1 egésze, nem csupán a csapatok számára, ami egyéb kritizált területekre is hatással lehet.

„Nem csupán a csapatok ülnek az asztalnál. A Honda, a Renault, jómagam és Bernie is tárgyalni akarunk, és előre kívánunk lépni. Úgy gondolom, lennie kell egy közös elképzelésnek, hogy javítsunk a sporton, a bevételein és a show-n. Szerintem mindenki jobb helyzetre törekszik, de ennek meg kell találnunk a módját. A Ferrarinál mindent megteszünk, hogy a Forma-1 sikeres maradjon."

A Red Bull további költekezéstől tart

Az olaszokhoz hasonlóan az idéntől a Renault valódi gyári csapata, a Red Bull is folyamatosan lobbizik a motorfejlesztések lazítása érdekében. Christian Horner szerint viszont a Mercedes ellenállása miatt lehetséges, hogy a jövő évet is be kell áldozniuk, a 2016-os szabályok megalkotásakor csak így érhetnek el változást.

„Szerintem ez az egyetlen lehetőség, mert a 2016/17/18-as időszakra egyszerű többséggel is feloldhatók a szabályok" – mondta a Red Bull csapatvezetője. „Szembe kell néznünk a kínokkal 2015-ben, hogy 2016/17-re felnyithassuk a szabályokat, ami nevetséges, mert azt jelenti, hogy mindannyian többet fogunk költeni egy hosszabb periódus alatt. Egy 'ablakot' kellene létrehozni, ami lehetővé tenné a Renault, a Ferrari, és a Honda számára, hogy ledolgozzák a hátrányt.

Horner szerint a legfőbb probléma, hogy a jelenlegi helyzetben az ellenfeleknek esélyük sincs utolérni az idei szezont uraló Mercedest, holott szabad fejlesztések mellett sem feltétlenül történne meg.

„Nincs garancia arra, hogy jelentősen le tudnánk dolgozni a hátrányunkat a Mercedeshez képest, de az, hogy nincs rá esélyünk sem, nagyon rossz szájízt ad a dolognak, különösen, hogy az erőforrások még ennyire kiforratlanok. Ez egy nagyon bosszantó helyzet, hiszen rengeteg időt töltöttünk tárgyalással. Eddig már kétszer állapodtunk meg, de mindig megváltoztak a vélemények, ezért már nagy feszültség van a csapatok között."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!