Vágólapra másolva!
Az első austini edzésen Kimi Räikkönen nem volt elégedett az autójával, de délután javulást tapasztalt. Fernando Alonso úgy véli, hogy a futamon legalább két kerékcserére lesz szükség.

Az előző versenyekhez hasonlóan Fernando Alonso az USA Nagydíjon is a Mercedesek közvetlen közelében végzett a péntek délutáni tabellán, bár a 3. helyen végző spanyol hátránya meghaladta az egy másodpercet Lewis Hamilton és Nico Rosberg mögött. Az edzésnappal alapvetően elégedett volt.

"Hasznos teszteket végeztünk el. A feltételek segítettek, a pálya állapota ugyanis más volt a korábbi évekhez képest. Lehet, hogy a néhány héttel ezelőtt itt rendezett versenyek is segítettek megtisztítani az aszfaltot" - vélte. "Úgy tűnik, hogy a lágy gumikeverék kevésbé tartós, mint vártuk, de tisztában vagyunk vele, hogy a pálya állapotának javulásával sokat változhat az abroncsok teljesítménye."

"Egyértelműen az körvonalazódik, hogy az itteni verseny más lesz az előzőekhez képest, mert a kétkiállásos taktikák nagy valószínűsége többféle stratégiai megközelítésnek is teret nyit."

Kimi Räikkönen, aki 6. lett, ismét azzal kezdte beszámolóját, hogy egy ideig nem találta az összhangot a Ferrarijával. "Nehézségekkel kezdődött az első edzés, amelyen különböző aerodinamikai elemek vizsgálatára koncentráltunk. Nem tetszettek a beállítások, az autó irányítása sem volt könnyű" - mondta. "Délutánra végrehajtottunk néhány változtatást, ami egyértelműen javított a helyzeten."

Kimi Räikkönen az austini pályán Forrás: Ferrari

"Még sok munkánk van a holnapi időmérőig, de a két edzés közti előrelépés azt jelzi, hogy a megfelelő irányba tartunk."

Pat Fry, a csapat technikai igazgatója úgy vélte, az időjárás is közrejátszott Räikkönen nyűgjeiben. "Nem volt könnyű megtalálni a megfelelő balanszot és a beállításokat mindkét versenyzőnknek, részben az erős szél miatt, ami jelentősen befolyásolta a második edzést" - mondta. "Összességében pozitív nap volt, sikerült fennakadás nélkül teljesíteni a kitűzött programunkat. Ebbe beletartozott néhány 2015-ös fejlesztés tesztelése is."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!