Vágólapra másolva!
10:7-re vezet, úgyhogy ezt a párharcot mindenképpen megnyeri. Hamilton szombaton egész nap küszködött a fékekkel, és attól fél, ez az USA Nagydíjon hátráltatni fogja. A Mercedesnél viszont arra számítanak, hogy versenykörülmények között nem lesz gondja velük.

Nico Rosberg legyőzte Lewis Hamiltont az USA Nagydíj időmérőjén, így három versennyel a szezon vége előtt jó helyzetbe hozta magát ahhoz, hogy ledolgozzon valamennyit 17 pontos hátrányából a világbajnoki összetettben.

Rosberg ezzel bebiztosította magának, hogy az idei edzéseken már mindenképpen eredményesebb legyen az egy körben a mezőny etalonjának tartott Hamiltonnál, akivel szemben 10:7-re, vagyis behozhatatlan előnnyel vezet. Igaz, hogy ehhez a brit versenyző nürburgringi fékhibája és a hungaroringi tűzeset is hozzájárult, de az időmérőkön még egyetlen csapattársa sem ért el jobb mérleget nála, amióta 2007-ben a Forma-1 porondjára lépett.

Annak ellenére, hogy az autók az idén általánosságban lassabbak lettek, Rosberg pole-t érő köre gyorsabb volt, mint amellyel Sebastian Vettel tavaly megszerezte az első rajtkockát itt. Valójában az időmérőn futott harmadik legjobb köre is elég lett volna hozzá, hogy Hamilton előtt végezzen. Remélte, hogy a pálya tiszta feléről rajtolni Austinban előnyt jelent majd.

Rosberg és Hamilton között szoros küzdelem zajlik az idei időmérőkön Forrás: AFP/Jim Watson

„Kényelmesen éreztem magam az autómban, és ilyenkor rendszerint jó kört tudok kihozni belőle" – mondta Rosberg. „Sajnos az időmérőért nem osztanak pontokat, úgyhogy a következő három versenyt nagyon meg kell nyomnom."

„A mérnökeimmel remekül összeraktuk az autót, elégedett voltam vele. A balansz jó volt" – tette hozzá. „A körülmények folyamatosan változtak, ezért nem volt könnyű mindenbe beletalálni. Az első hely ma is fantasztikus, de csak a verseny számít igazán, tehát teljesen a holnapra kell koncentrálnunk."

Hamilton a fékekkel küzdött

Bár délelőtt Rosberg felkészülése szenvedett hátrányt a balhátsó féktárcsa felüvegesedése miatt, Hamiltonnak is egész nap gondjai voltak a fékekkel. Ő az utolsó szabadedzésen meg is pördült egyszer, és az időmérőre sem sikerült orvosolnia a problémát.

„Nagyon szenvedtem a fékekkel" – erősítette meg. „A balelső mindig 100 (Celsius) fokkal hidegebb volt a jobbelsőnél. Állandóan bekapott. Bármivel próbálkoztam, mindig blokkolt a kerék. Valószínűleg ezzel vesztettem sok időt."

Hamilton, aki 0,376 másodperccel kapott ki a csapattársától, ugyanakkor elismerte, hogy Rosberg „szép munkát végzett." Viszont attól tart, „ha nem tudjuk megjavítani azt a balelső féket, a versenyen is gondokat fog okozni. A gumik szögletesre kopása pedig hólyagosodáshoz vezethet, ezért gondoskodnunk kell róla, hogy az este kezdünk vele valamit."

Hamilton szerint a tárcsát kissé le lehet csiszolni. A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe azonban nem tart tőle, hogy a probléma a versenyen is súlyos marad, mert úgy véli, „az ilyesmi az időmérőn, a határon autózva rendszerint markánsabban jelentkezik."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!