Vágólapra másolva!
Támogatják a Ferrarit, mert szerintük sem növelné költségeket, ha a szezon közben is engedélyeznék a hajtáslánc fejlesztését. Ettől függetlenül óvatosságra intenek.

A Renault a Ferrari mellé állt abban a harcban, amely a hajtásláncok szezon közbeni fejleszthetőségéért zajlik. Az idén bevezetett hibrid turbómotorok hardverén a jelenlegi szabályozás szerint csak az idények között, és akkor is egy meghatározott kvótarendszerhez igazodva szabad változtatni, a két gyártó azonban szeretné, ha részben feloldanák ezt a korlátozást.

A Formula One Commission hamarosan szavazni fog a módosításról, mivel azonban a Mercedesnél úgy vélik, a szezon közben végzett fejlesztések növelnék a költségeket, a 2015-re vonatkozó javaslat valószínűleg elbukik majd. A csapat igazgatója, Toto Wolff azt javasolta a Ferrari csapatfőnökének, Marco Mattiaccinak, hogy vásároljon új számológépet, ha úgy gondolja, a motorbefagyasztás enyhítésétől nem nőnének a kiadások, pedig a Renault-nál is a maranellói állásponttal értenek egyet.

A Renault is lazítana a motorfejlesztési korlátozásokon Forrás: Red Bull

„A motort mindenképpen fejlesztjük. A szakemberek, a számítógépek és a próbapadok úgyis dolgoznak" – mutatott rá a Renault sportprogramját a pálya mellől irányító Rémi Taffin az Autosportnak adott nyilatkozatában. „Nyugodtan kijelenthetjük, hogy így is elköltjük a rendelkezésünkre álló pénzt, és felhasználjuk az összes erőforrásunkat."

„Ha a szezon közepén bevethetnénk egy új specifikációt, az csak annyit jelentene, hogy pár alkatrészt le kell cserélnünk valamikor, de nem hinném, hogy ez túlságosan megdobná a költségeket."

Taffin ugyanakkor figyelmeztetett, hogy ha egy gyártó párhuzamosan fejlesztene két különböző generációjú hajtásláncot, attól tényleg nőnének a kiadások. „Ha a szezon elejére lenne egy A-terv, júliustól pedig egy B-terv, az sokba kerülne, mert az alkatrészellátást is meg kellene duplázni" – mutatott rá.

Meg kell találni az arany középutat

A Renault nagykövete, Alain Prost valószínűtlennek tartja, hogy a francia cég már jövőre utoléri az etalonnak számító Mercedest. A motorbefagyasztást – amely fokozatos és csupán részleges, mert az idei szezon után még a hajtáslánc 92 százaléka megváltoztatható – azonban szerinte is enyhíteni kell.

„Ez jelenleg egyenlő a stagnálással" – jelentette ki az Auto Motor und Sportnak. „Teljesen feloldani viszont túl drága lenne. Meg kell találni a helyes kompromisszumot, de a Renault-ról majd csak jövőre érdemes levonni a végső következtetést."

Taffin ugyanakkor elismeri, hogy az idei szezon végén lehetnek problémák a Renault motorokkal. Sebastian Vettel szinte biztosan kihagyja majd az USA Nagydíj időmérőjét a hajtáslánc cseréje miatt, és nem feltétlenül ő lesz az egyetlen a mezőnyben. „Az utolsó három versenyen egyre jobban aggódunk a megbízhatóság miatt. Mindenki tart egy kicsit ettől a kemény erőpróbát jelentő pályától az idény ilyen késői szakaszában" – utalt Austinra Taffin. „Az összes részegység meglehetősen sok kilométert teljesített, és a biztonság kedvéért mindent át kell néznünk, úgyhogy mozgalmas hétvége vár ránk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!