Vágólapra másolva!
Vettel szerint a pilóták a zuhogó esőben is inkább az intermediate abroncsokat használják, ami növeli a Bianchiéhoz hasonló balesetek kockázatát. A Pirelli azt ígéri, megvizsgálják a lehetőségeket.

Több élversenyző is felhívta a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) figyelmét arra, hogy a Pirelli jelenlegi esőgumijai komoly kockázatokat rejtenek magukban, ezért érdemes elgondolkozni a módosításukon.

Sebastian Vettel az Orosz Nagydíj hétvégéjén hozta fel a témát a versenyzői megbeszélésen, de a német azt állítja, a pilóták már korábban hangot adtak az aggodalmaiknak. A probléma alapja az, hogy a Pirelli esőgumijai és az átmeneti, intermediate abroncsok között óriási a teljesítménybeli különbség, ezért a versenyzők gyakran már akkor a gyorsabb gumira váltanak, amikor a körülmények ehhez még nem megfelelőek.

A vizes pályán való versenyzés kockázata így megnő, és könnyebben előfordulhatnak a szuzukaihoz hasonló balesetek – a Japán Nagydíjon Jules Bianchi is intermediate abroncsokat használt a kicsúszásakor, miközben néhányan már esőgumikra váltottak az egyre rosszabb időjárási körülmények miatt.

„Ezt már korábban is jeleztük, nem a japán verseny után került először szóba a téma" – nyilatkozta Vettel az Autosportnak. „Az esőgumik egy nagyon szűk intervallumban működnek optimálisan, és az intermediate abroncsok gyorsabbak."

„Amint szárazabb lesz a pálya, rögtön megpróbáljuk feltenni az intermediate-eket, hiszen azok sokkal gyorsabbak - pedig ezzel nagy rizikót vállalunk" – tette hozzá a négyszeres világbajnok. „Valamit tennünk kell ezen a téren."

Vettel szerint tenni kell valamit a biztonságosabb esős futamokért Forrás: AFP

Lewis Hamilton is egyetértett azzal, hogy a jelenlegi esőgumikon nem éri meg sok kört megtenni. „Nem árulok el titkot, ha azt mondom, hogy használtam már ennél jobb esőgumikat is. Emlékszem, hogy a Bridgestone-ok nagyon jók voltak" – nyilatkozta.

A brit szerint a Pirelli inkább a száraz pályára való gumik fejlesztésére koncentrál, és kevés figyelmet fordítanak az esőgumikra. „Olyan abroncs lenne ideális, amelyik képes elvezetni a vizet, de nem kényszerít minket arra, hogy a veszélyes körülmények között minél előbb a sokkal gyorsabb interekre váltsunk."

Nehéz dolga van a Pirellinek

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery azt ígéri, mindenképpen foglalkoznak majd a problémával, de egyelőre nem igazán tudja, hogyan módosíthatnák a gumikat. Szerinte az esőgumikat olyan ritkán használják, hogy nehéz megítélni, milyen mértékben lehetne még biztonságos kereteken belül javítani a teljesítményükön.

„Még ha fel is teszik az autókra az esőgumikat, csak néhány kört tehetnek meg rajtuk rendes tempóval a rossz látási viszonyok miatt" – mondta Hembery. „Olyan sok víz kerül a pályára, hogy be kell küldeni a Safety Cart."

„Amikor interről esőgumira váltanak a versenyzők, néhány körön belül szinte mindig a pályára küldik a Safety Cart. Ezért sokan inkább megpróbálják megúszni a bokszkiállást, és intereken maradnak" – magyarázta a sportigazgató, aki azt mondta, eddig senki nem említette nekik a problémát. „Persze mindenen lehet javítani, de tudnunk kell, hogy pontosan mit is akarunk módosítani."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!