Vágólapra másolva!
Hiába érezte úgy a verseny elején Ricciardo, hogy beragadt a lassabb csapattársa Vettel, a Red Bull nem akart beleszólni a csatájukba. Horner szinte semmi esélyt nem lát rá, hogy az ausztrál világbajnok legyen.

Miután Sebastian Vettelnek a Japán Nagydíj óta már matematikai esélye sincs a 2014-es világbajnoki címre, Daniel Ricciardo a múlt héten utalásokat tett arra, hogy a Red Bull csapatsorrendet alkalmazhat a hátralévő versenyeken.

Az Orosz Nagydíjon erre lehetett is volna alkalmuk, mert a verseny korai szakaszában Ricciardo szólt a rádión, hogy gyorsabbnak érzi magát az előtte autózó csapattársánál. A helycsere végül nem történt meg, és Christian Horner a verseny után elmondta, fel sem merült a csapatutasítás lehetősége.

„Szóba se került, hogy megcseréljük a sorrendet" – mondta a csapatfőnök. „Egyébként is a verseny elején jártunk, még bármi történhetett volna. Semmi értelme nem lett volna akkor így döntenünk."

Horner szerint amúgy sincs szinte semmi esély arra, hogy Ricciardo megelőzze a Mercedeseket a pontversenyben, ezért a csapatutasítással sem kerültek volna közelebb a bajnoki címhez. „92 pont a hátránya, és a hátralévő versenyeken már csak 100 pontot lehet szerezni. Az utolsó három versenyt meg kellene nyernie, miközben Lewis (Hamilton) és Nico (Rosberg) nem ér célba – erre azért nincs sok esély."

Ricciardo úgy érezte, gyorsabb Vettelnél Forrás: AFP

Nem tudták, melyik a jó taktika

Ricciardo végül Vettel előtt ért célba, ebben a két versenyző eltérő taktikája is közrejátszott. Az ausztrál az elsők között cserélt kereket a 11. körben, Vettel pedig az élmezőnyből a legtovább maradt a pályán a lágy abroncsokon. Horner elmondta, Ricciardót csak kényszerűségből hozták ki korán a bokszba, akkor még nem tudták, hogy ez lesz az eredményesebb taktika.

„Azért hoztuk ki Danielt, mert már az időmérőn megjelent egy hatalmas hólyag a jobbelső gumiján" – magyarázta. „A verseny első köreiben figyelemmel követtük, hogyan alakul az abroncs állapota, de azt előre tudtuk, hogy rövid lesz az első etapja."

„Sebastian a 11. helyről indult, ezért szabadon válaszhatott keveréket. Úgy döntöttünk, vadonatúj lágy gumikat kap, mert szüksége volt egy jó rajtra, és elvileg ez volt a gyorsabb a két keverék közül" – tette hozzá Horner, majd elmondta, a friss keményebb gumik a vártnál lassabbnak bizonyultak.

„Az új közepes abroncsok nem teljesítettek jobban, mint a régiek. Sebastian is csak olyan köridőket tudott autózni, mint Daniel" – mondta. „Később láthattuk, hogy Rosberg még egy olyan szettel is versenyképes időket futott, amely az egész verseny alatt fent volt az autóján."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!