Vágólapra másolva!
Az ő autójába is beszerelik a hatodik belsőégésű motort, ezért tíz hellyel hátrébb fogják sorolni a szuzukai rajtrácson.

Miután elsőként, még Monzában, Danyiil Kvjat Toro Rossójába szerelték be a hatodik belsőégésű motort (ICE) a szezon folyamán, amivel túllépte az engedélyezett keretet, most Pastor Maldonadót is utolérte a végzet. Mivel a Japán Nagydíj péntek délelőtti szabadedzésén a hatodik motorját használta, automatikusan tíz hellyel hátrébb fogják sorolni a rajtrácson, márpedig ez a Lotus formájának ismeretében azt jelenti, hogy valószínűleg a mezőny végéről kell majd indulnia. Ráadásul az idei szabályok szerint a büntetés egy részét továbbviszi Szocsira is, ha a 12. helynél hátrébb végez az időmérőn.

Rajta és Kvjaton kívül egyébként Sebastian Vettel, a Ferrari mindkét versenyzője, Adrian Sutil, valamint a Marussia párosa is használta már mind az öt belsőégésű motorját, ezért nagy esély van rá, hogy ők sem ússzák meg büntetés nélkül az idény végéig. Elképzelhető, hogy némelyikük szándékosan ezen a hétvégén fogja kikérni a hatodik motort, mert a várható rossz időben kisebb hátrányt fog jelenteni a rossz rajthely, mint száraz pályán.

Az alábbi táblázatból kiderül, hogy az egyes versenyzők a Japán Nagydíj előtt hányat használtak a hajtáslánc hat részegységéből, amelyek mindegyikéből öt áll a rendelkezésükre a szezonban. A legrosszabb helyzetben Sutil van, ő az akkumulátort (ES) leszámítva már mindenből ötnél tart. A Mercedes fölénye egyértelmű: Lewis Hamilton és Nico Rosberg még semmiből nem lépte át a négyet, sőt akkumulátorból csak három volt az autójukban eddig.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!