Vágólapra másolva!
Bár Alonso szerint a maranellói istálló vissza fogja szerezni tőlük a konstruktőri 3. helyet, a Williams Japánban új aerodinamikai fejlesztéseket kap, ráadásul Rob Smedley szerint a gumik menedzselésén is eligazodtak végre.

A Williams és a Ferrari az utóbbi pár futamon, a váltakozó hadiszerencse szerint oda-vissza előzgette egymást a konstruktőri összetettben. Noha jelenleg riválisához képest 9 pontos előnnyel a grove-i istálló foglalja el a 3. helyet, Fernando Alonso a napokban kijelentette, hogy a Ferrari képes lesz visszaelőzni a Williamst a szezon végéig.

Csakhogy a Williams sem kevésbé magabiztos. Rob Smedley, a csapat vezető versenymérnöke úgy véli, a hétvégi Japán Nagydíjtól a pályák vonalvezetésének és az új aerodinamikai fejlesztéseknek köszönhetően eleve erősebbek lesznek, mint a számukra kedvezőtlen Szingapúrban voltak. További lökést ad nekik, hogy végre teljesen kiigazodtak a gumik menedzselésén is.

„Azt gondolom, ez már Szingapúrban rengeteget segített nekünk. Felipe (Massa) esete jól példázta ezt, de láttuk, hogy Valtteri (Bottas) sérült autóval is kímélni tudta a gumikat" – utalt Smedley arra, hogy a finn versenyző kormányszervója rosszul működött, ennek ellenére csak a verseny végén vesztett pozíciókat.

Az idén az Olasz Nagydíj volt a Williams egyik legjobb versenye Forrás: Williams

„Engem óriási elégedettséggel töltött el, hogy a tapasztalatainknak, valamint a megfelelő tudományos és mérnöki háttérnek köszönhetően az időmérőn valószínűleg jobban szerepeltünk, mint amire az autónk teljesítménye feljogosított minket" – tette hozzá. „Ez Japánra nagyon biztató alapot jelent."

Smedley – aki korábban elmondta, hogy a látszólag középszerű eredmények ellenére a Szingapúri Nagydíjat tartja a Williams eddigi legjobb versenyének – hozzátette, hogy a szezon hátralévő helyszínei jobban fekszenek a csapat autójának, mint a legutóbbi.

„Azt hiszem, az oroszországi gumiválasztás viszonylag óvatos lesz, ami kedvez nekünk" – jelentette ki. „Ráadásul olyan pályákra megyünk, ahol sokkal többet számít a motorteljesítmény, s amelyek érzékenyebbek a légellenállásra, ezért nagyon optimisták vagyunk."

A Williamsnek statisztikailag az Osztrák és az Olasz Nagydíj volt az eddigi legsikeresebb futama, a csapat mindkét alkalommal 27 ponttal gazdagodott.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!