Vágólapra másolva!
Legalábbis a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe szerint, aki úgy gondolja, Rosberg szingapúri gondjaival a rádióüzenetek nélkül is hasonlóan tudtak volna megbirkózni. A versenyzők továbbra is aggódnak.

A Mercedest irányító Toto Wolff a Szingapúri Nagydíj után úgy nyilatkozott, Nico Rosberg műszaki problémái is azt bizonyították, hogy túl szigorú lenne a 2015-re tervezett rádiótilalom. A német autójában már a rajt előtt tönkrement egy kábelköteg, ezért többek között a hibrid rendszer és a kuplung sem működött. A Mercedes számos információt közölt Rosberggel csapatrádión, hogy a német menedzselni tudja a helyzetet, a hasonló üzenetek azonban jövőre tiltólistára kerülnek.

Wolffal ellentétben azonban a Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe úgy gondolja, a csapatok jövőre, az autók bonyolult rendszereinek kezelésére irányuló üzenetek betiltása után is képesek lesznek a problémás helyzetek megoldására. Lowe elmondta, Rosberg akkor is el tudott volna rajtolni Szingapúrban, ha azonnali hatállyal érvénybe lépett volna a szigorúbb korlátozás.

„Felkészültünk erre, bár a halasztással nyilvánvalóan könnyebb dolgunk lesz, hiszen több időnk lesz átadni a versenyzőinknek a szükséges információkat" – mondta a mérnök a Formula1news.ru-nak. Lowe szerint többek között a kormánykerék elrendezésén is változtatni fognak a 2015-ös idényre, hogy a versenyzők a rádiózás nélkül is számos fontos információhoz hozzájuthassanak. „Általánosságban nem okoz majd nagy problémát a korlátozás" – vélekedett.

Lowe szerint a csapatok képesek lesznek megoldani a problémákat Forrás: AFP

A problémákat muszáj megoldani

Lowe szerint a bokszutcai irányítóközpontban némileg megváltozik a mérnökök feladata, de megoldhatatlan problémákról nem beszélhetünk. „Az irányítóközpontban alapvetően kétféle munkát végzünk: az egyik a stratégia kidolgozása, ami a gumiválasztást, a bokszkiállásokat és hasonló tényezőket jelenti" – magyarázta. „Ezen a téren semmi nem fog változni."

„A másik feladat a problémamegoldás – ide sorolhatjuk az ütközések utáni károk kezelését és a műszaki hibákat, beleértve olyan problémákat is, amelyek a biztonságot is befolyásolhatják. Mindegy, hogy mit írnak a szabályok a rádiózásról, az előírások nem tudnak minket megakadályozni – és nem is szabad megakadályozniuk – abban, hogy megoldjuk az autóval kapcsolatos biztonsági problémákat."

A versenyzők többsége azonban továbbra is szkeptikusan nyilatkozott az új szabályról, elsősorban a biztonság miatt aggódnak. Amikor Nico Hülkenberget Szingapúrban arról kérdezték, honnan fogja tudni, hogy túlmelegedtek a fékjei, ezt válaszolta: „Észreveszem majd, hogy hosszabb a pedálút." Arra a kérdésre, hogy ebben az esetben mit tenne, nem tudott választ adni. „Ez jó kérdés" – mondta az Auto Motor und Sportnak.

Jenson Button szerint sokakat a tilalom sem fog elrettenteni a rádiózástól, ha a biztonságról van szó. „Hasonló esetekben valószínűleg jobban járunk, ha tájékoztatnak minket a rádión, és letöltjük az ezért kapott 5 másodperces büntetésünket" - nyilatkozta.

A rádiótilalomról részletesebb elemzést a szingapúri Görbe Tükörben olvashatnak.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!