Vágólapra másolva!
Szerinte is lehetne olcsóbban adni a nagydíjakra szóló belépőket, ehhez azonban az kellene, hogy az istállók beérjék kevesebb pénzzel is.

A csapatok a monzai hétvégén felvetették, hogy a túl magas jegyárak döntő szerepet játszhatnak a Forma-1-es nagydíjak csökkenő helyszíni nézettségében, Bernie Ecclestone azonban most visszaütötte a labdát az ő térfelükre.

A Mercedest irányító Toto Wolff azt állította, beszéltek Ecclestone-nal is a problémáról. „Felvetettük neki a Spához, Monzához és Hockenheimhez hasonló tradicionális pályák fontosságát is" – tette hozzá. „Az ilyen versenyeknek a naptárban kell maradniuk. Az F1 globális sport. Máshová is el kell mennünk, meg kell hódítanunk új országokat és terepeket, ahogy mindig, de szerintem teljesen világos, hogy mit kell tennünk, ha ismét meg akarjuk tölteni a lelátókat az olyan hagyományos helyszíneken, mint Hockenheim és Monza."

Csökkenteni kell a jegyárakat, ha az F1 ismét minden versenyen meg akarja tölteni a lelátókat Forrás: Mercedes

A McLaren csapatfőnöke, Ron Dennis szerint a közönség szélsőségesen ingadozó létszáma alaposabb elemzést követel. „Mégis mi lehet az oka, hogy Silverstone-ban és Ausztriában teltház van, aztán Németországban csak félig vannak a tribünök? Biztosan van rá magyarázat" – vélte.

Wolff egyértelműen a magas jegyárakat okolja a nézők elmaradásáért. A nagydíjak rendezői azért adják drágán a belépőket, mert az az egyetlen bevételi forrásuk, amiből kigazdálkodhatják a magas promóciós díjakat – még a pálya melletti hirdetéseket sem ők értékesíthetik. Ecclestone szerint ennek ellenére a csapatok tehetnek a magas jegyárakról.

„Elmondta, hogyan lehetne csökkenteni azokat?" – kérdezett vissza, amikor szembesítették Wolff felvetésével. „Üzenem neki, hogy kevesebb pénzt kellene kérniük a versenyzésért, és akkor csökkenthetjük a promóciós díjakat. Ez a probléma. A csapatoknak gyűjtjük a pénzt – ők kapják meg a promóterektől befolyó bevételeink 70 százalékát."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!