Ismét Fernando Alonso bizonyult eredményesebbnek a Ferrari két versenyzője közül Szingapúrban. Míg a spanyol kétszeres világbajnok egy ideig második is volt, és végül a negyedik helyen végzett, Kimi Räikkönen csupán a nyolcadik helyen futott be egy percnél is nagyobb hátránnyal a győztes, Lewis Hamilton mögött. Pedig úgy érezte, a tempója nem volt rossz.
„A verseny nagy része alatt a be voltam ragadva a Williamsek mögé, először (Felipe) Massa (volt előttem), aztán a végén Valtteri Bottas" – mondta Räikkönen, aki csupán a táv végén tudta megelőzni az elkopott gumik miatt szenvedő honfitársát. „Jobb volt a tempóm, de nem tudtam túljutni rajtuk" – tette hozzá.
Räikkönen az idén már többször szorult a középmezőnybe, és elmondása szerint ez egyáltalán nem kedvez a Ferrari adottságainak, így nem tudják a legjobb formájukat mutatni a futamokon.
„Úgy tűnik, nagyon befolyásol minket, ha valaki mögött autózunk. Amikor közel érünk, minden leszorítóerőt elveszítünk, és csak tönkretesszük a gumijainkat" – elemzett a finn versenyző. „Először is nem tudunk elég közel kerülni a támadáshoz, majd a gumik is elkopnak. Ez így nagyon elkeserítő."
Utcai pálya lévén Szingapúrban az átlagosnál nehezebb előrébb jutni, bár a DRS bevezetése óta több esélye van a hátulról érkező, gyorsabb versenyzőknek. Räikkönent ráadásul az autója sajátosságai sem segítették a Williamsek elleni csatában.
„Előzni nehéz. Néhány alkalommal közel kerültem hozzájuk, de a kanyarokból kifelé elvesztettem a tapadást" – mondta. „Ha nem tudunk rendesen rájuk esni, akkor az egyenesben nem lehet megelőzni őket. Ez az autójuk erőssége, és itt, ahol összesen két előzési pont van, nagyon nehéz volt eléjük kerülni."
A Ferrari finn pilótája szerint sikeresebbek tudnak lenni, ha a forgalom számukra kedvezően alakul, de arra egyelőre nincs ellenszere, hogy mi történik, ha nem tud gyorsan túljutni egy előtte haladó, lassabb autón.
„A futamokon nagyon fontos, hogy tiszta pályán haladhassunk" – jelentette ki. „A múltban is láthattuk, hogy a tempónk megvan, de amikor beragadunk valaki mögé, akkor a versenynek nagyjából annyi is."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!