Vágólapra másolva!
Újabb küzdelmes versenyen csupán a 8. helyen végzett Kimi Räikkönen Szingapúrban. A 2007-es világbajnok forgalomban autózva töltötte a futam jelentős részét, ami elmondása szerint egyáltalán nem ideális az idei Ferrari számára. A Williamsek előnye a kigyorsításokban rejlett, mondta.

Ismét Fernando Alonso bizonyult eredményesebbnek a Ferrari két versenyzője közül Szingapúrban. Míg a spanyol kétszeres világbajnok egy ideig második is volt, és végül a negyedik helyen végzett, Kimi Räikkönen csupán a nyolcadik helyen futott be egy percnél is nagyobb hátránnyal a győztes, Lewis Hamilton mögött. Pedig úgy érezte, a tempója nem volt rossz.

„A verseny nagy része alatt a be voltam ragadva a Williamsek mögé, először (Felipe) Massa (volt előttem), aztán a végén Valtteri Bottas" – mondta Räikkönen, aki csupán a táv végén tudta megelőzni az elkopott gumik miatt szenvedő honfitársát. „Jobb volt a tempóm, de nem tudtam túljutni rajtuk" – tette hozzá.

Räikkönen az idén már többször szorult a középmezőnybe, és elmondása szerint ez egyáltalán nem kedvez a Ferrari adottságainak, így nem tudják a legjobb formájukat mutatni a futamokon.

Räikkönennek az előzéssel voltak gondjai Szingapúrban Forrás: Ferrari

„Úgy tűnik, nagyon befolyásol minket, ha valaki mögött autózunk. Amikor közel érünk, minden leszorítóerőt elveszítünk, és csak tönkretesszük a gumijainkat" – elemzett a finn versenyző. „Először is nem tudunk elég közel kerülni a támadáshoz, majd a gumik is elkopnak. Ez így nagyon elkeserítő."

Utcai pálya lévén Szingapúrban az átlagosnál nehezebb előrébb jutni, bár a DRS bevezetése óta több esélye van a hátulról érkező, gyorsabb versenyzőknek. Räikkönent ráadásul az autója sajátosságai sem segítették a Williamsek elleni csatában.

„Előzni nehéz. Néhány alkalommal közel kerültem hozzájuk, de a kanyarokból kifelé elvesztettem a tapadást" – mondta. „Ha nem tudunk rendesen rájuk esni, akkor az egyenesben nem lehet megelőzni őket. Ez az autójuk erőssége, és itt, ahol összesen két előzési pont van, nagyon nehéz volt eléjük kerülni."

A Ferrari finn pilótája szerint sikeresebbek tudnak lenni, ha a forgalom számukra kedvezően alakul, de arra egyelőre nincs ellenszere, hogy mi történik, ha nem tud gyorsan túljutni egy előtte haladó, lassabb autón.

„A futamokon nagyon fontos, hogy tiszta pályán haladhassunk" – jelentette ki. „A múltban is láthattuk, hogy a tempónk megvan, de amikor beragadunk valaki mögé, akkor a versenynek nagyjából annyi is."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!