Vágólapra másolva!
Úgy gondolja, a Ferrari szempontjából pont rosszkor küldték be a Safety Cart, ezért bukta el a dobogót Szingapúrban. Räikkönent bosszantja, hogy az egész versenyen forgalomban kellett autóznia.

A Ferrari a 4. és a 8. helyet szerezte meg a Szingapúri Nagydíjon, ami az idei formájukat tekintve nem számít rossz eredménynek, mégis csalódottan nyilatkoztak a verseny után. Úgy érzik, az autójuk az utcai pályán elég gyors volt ahhoz, hogy előrébb végezzenek, de a körülmények miatt nem sikerült kihozniuk a maximumot a versenyből.

Alonso a rajt után rögtön a 2. helyre ugrott előre, bár közben elhagyta a pályát, ezért Sebastian Vettelt rögtön visszaengedte maga elé. A második bokszkiállása után ismét a német elé került, és úgy tűnt, jó úton halad idei harmadik dobogós helyezése felé, ekkor azonban a pályára kellett küldeni a Safety Cart. A Ferrari úgy döntött, kihívja a bokszba Alonsót, és felrakták az autójára a lágy abroncsokat - ellentétben az élen haladó Hamiltonnal, aki csak a verseny végén állt ki a harmadik kerékcseréjére.

Alonso a 4. helyre került a kiállása után, ahonnan nem is tudott előrébb lépni, mert a két Red Bull kétkiállásos stratégiával teljesítette a versenyt. A spanyol ennek ellenére úgy véli, a Ferrari nem a rossz stratégiai döntés miatt bukta el a dobogót – az egyik spanyol újságírónak kifejezetten idegesen válaszolt, amikor erről kérdezték. „Ami a stratégiát illeti, mindegy, hogy mit mondok, úgyis azt írtok róla, amit akartok. Általában határozott elképzelésetek van arról, hogy egy stratégia jó volt-e, vagy nem – mindegy, mit mondok, az úgysem számít."

Alonsónak nem kedvezett a Safety Car pályára küldése Forrás: AFP

A spanyol úgy érzi, egyszerűen balszerencsés volt a Safety Car pályára küldése miatt. „Szerintem jó volt a stratégiánk" – mondta. „Ha mi is olyan gyorsak lettünk volna, mint a Mercedes, akkor kint maradtunk volna a pályán. Ha valakinek körönként 2 másodperc előnye van, akkor nem kell kiállnia a Safety Car alatt, mert később ki tud autózni elegendő előnyt a bokszkiállásig."

„Mi viszont nem voltunk ilyen gyorsak – ha kint maradtunk volna, akkor a 7. vagy 8. helyen végeztünk volna, mert nem tudtunk volna olyan gyorsak lenni, mint Hamilton" – vélekedett. „Egyszerűen annyi történt, hogy rossz időpontban jött be a Safety Car. Ez előfordul – a biztonsági autó néha segít nekünk, néha nem. Ma nem segített."

Räikkönen bosszankodik

Kimi Räikkönen úgy érzi, sokkal előrébb is végezhetett volna a 8. helynél, hiszen végre az egész versenyen elégedett volt az autójával. Ő is rosszul jött ki azonban a kerékcserékből, és hiába érezte jónak a tempóját, nem tudott előrébb lépni. „Nagyon bosszantó volt a mai verseny – gyorsak voltunk, mégsem tudtunk olyan pozícióban végezni, ahol szerettünk volna" – mondta. „Jól rajtoltam, néhány helyet előrébb is léptem. Minden tökéletesen működött. Az első kiállásnál azonban elvesztettem egy helyet Felipe (Massával) szemben, utána pedig az egész versenyt egy Williams mögött töltöttem."

„Akárhányszor megközelítettem, csökkent az autóm aerodinamikai teljesítménye, és az abroncsok is nagyon gyorsan koptak" – panaszkodott. „Kár, hogy soha nem futhattam a saját versenyemet, bár azt tudtuk, hogy az egyenesben lassabbak leszünk a többieknél."

A finn Alonsóhoz hasonlóan azzal vigasztalódik, hogy Szingapúrban végre valóban versenyképesnek tűnt a Ferrari. "Sokat javultunk ezen a hétvégén. Ha a következő versenyeken nem ütközünk problémákba, akkor biztosan jobbak lesznek az eredményeink" - vélekedett.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!