Vágólapra másolva!
A Williams brazil versenyzője az értékes 5. helyre váltotta a csapat rizikós taktikáját, de ehhez hímes tojásként kellett bánni a gumikkal. Bottasnak ugyanez nem jött össze: a Szingapúri Nagydíj utolsó körében elfékezte magát, és kiesett a pontszerzők közül.

Felipe Massa a Szingapúri Nagydíj után elismerte, hogy a Williams számára kedvezőtlen vonalvezetésű utcai pályán nem volt esélye az 5. helynél előrébb végezni, de kritizálta a csapat kockázatos taktikáját.

„Ez jó verseny volt, ezen a pályán nehezen tudtunk volna jobb eredményt elérni" – mondta a Sky Sportsnak. „A csapat úgy döntött, a Safety Car alatt nem cserélünk kereket, amiről nem tudom, helyes volt-e. Nekem képtelenségnek tűnt azokkal a gumikkal teljesíteni a távot, úgy kellett vezetnem, mint egy nagymamának."

Massa főleg azért találta különösnek a Williams választását, mert csak 3 körrel a Safety Car távozása után határozták el, hogy többször nem állnak ki a bokszba. „Abban a 3 körben viszont keményen nyomtam a gázt, úgyhogy azt hittem, viccelnek, amikor szóltak. Még hátravolt vagy 25 kör" – mutatott rá. „Azt feleltem, hogy szerintem ez nem lehetséges, de próbáljuk meg! Teljesen meg kellett változtatnom a vezetési stílusomat."

A Williamsek hazárdjátékot játszottak a gumikkal, és Massának bejött Forrás: Williams

A másik Williamst vezető Valtteri Bottas sokáig a 6. helyen haladt, mígnem az utolsó két körben vesztett öt pozíciót, így az idén először úgy ért célba, hogy nem szerzett egyetlen pontot sem. „Az utolsó körben állóra fékeztem a hátsó gumikat, amikor védekezni próbáltam. Utána semmi tapadás nem maradt, és könnyedén megelőztek" – mesélte. „Ráadásul az utolsó etapban gondom volt a kormányszervóval is, és így nehéz volt életben tartani a gumikat, mert nem igazán éreztem az autót. E nélkül lehetett volna esélyünk kitartani a verseny végéig."

A Williams ennek ellenére a Ferrari előtt maradt a konstruktőri összetettben, és a csapat vezető versenymérnöke, Rob Smedley úgy vélte, összességében elégedettek lehetnek az eredménnyel, mert Szingapúrban eleve csak a kármentés volt a céljuk.

„Egészen az utolsó pár kanyarig úgy látszott, hogy annyi pontot fogunk szerezni, mint a közvetlen ellenfelünk a világbajnokságban" – mondta. „A stratégiával tudatosan kockáztattunk, ami Felipe esetében bevált, mert (Kimi) Räikkönen előtt tudott maradni, holott az ő autója itt gyorsabb volt."

A betli miatt Bottas hátraesett Sebastian Vettel mögé az egyéni összetettben, míg a konstruktőrök között a Williams 9 ponttal előzi meg a Ferrarit.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!