Vágólapra másolva!
Idei második kiesése után a német felszólította a csapatát, hogy még keményebben dolgozzanak az autó megbízhatóságán, hiszen már „túl sok” műszaki problémájuk volt. Az első etapban még bízott benne, hogy teljesíteni tudja a Szingapúri Nagydíjat.

Nico Rosberg számára óriási csalódással zárult a Szingapúri Nagydíj hétvégéje, hiszen műszaki hiba miatt nem tudta befejezni a versenyt, miközben világbajnoki riválisa, Lewis Hamilton besöpörte a győzelemért járó 25 pontot. Rosberg így elveszítette az első helyét a világbajnokságban, a 22 pontos előnyéből 3 pontos hátrány lett.

Rosberg autójával már azelőtt gondok voltak, hogy felállt volna a rajtrácsra. A szerelők 5 perccel a bokszutca lezárása előtt még kicserélték a kormánykerekét, de a rajtrácsra vezető körében biztossá vált, hogy a problémát nem sikerült megoldaniuk. Mivel a németnek a kuplungja sem működött, a rajtrácson ragadt a felvezető körben, és csak a bokszutcából eredhetett a mezőny után. Az első etapot még teljesítette, de a bokszkiállása után ismét nem tudott elindulni, és végleg feladta a versenyt.

„Szörnyű érzés volt látni, ahogy a felvezető körben a többiek elmentek mellettem a rajtrácson" – nyilatkozta a csalódott Rosberg még a futam közben. „Az autóm egyáltalán nem működött: a hibrid rendszer tönkrement, a sebességváltóm folyamatosan két fokozatot váltott fel egyszerre, és a DRS-t sem tudtam használni. Nem lett volna értelme folytatni a versenyt."

Rosberg autóját le kellett tolni a rajtrácsról a felvezető kör alatt Forrás: AFP

A Mercedes főnöke, Toto Wolff a verseny után elmondta, valószínűleg egy kábelköteg ment tönkre Rosberg kormányoszlopában, ezért hiába cserélték ki többször is a kormánykereket. Rosbergnek idén másodszor kellett műszaki hiba miatt feladnia a versenyt, és Hamiltont is számos probléma hátráltatta az idény során. A német ezért mielőbbi javulásra szólította fel a csapatát ezen a téren.

„Meg kell fejtenünk, mi történt, mert megint egy megbízhatósági probléma fogott ki rajtunk. Ez idén elég sokszor előfordult, ez a gyenge pontunk" – mondta Rosberg. „Alaposan ki kell vizsgálnunk a problémát, és 100 százalékig megbízhatóvá kell tennünk az autónkat. Túl sokszor fordult elő, hogy hasonló hibák miatt veszíettünk pontokat."

Volt remény

Rosberg méltósággal fogadta a kiesését, szerinte „nincs értelme kiabálni", de mindent meg kell tenniük azért, hogy többé ne fordulhasson elő hasonló hiba. Hozzátette, a verseny elején még reménykedett benne, hogy felérhet a pontszerző helyekre.

„Bíztam benne, hogy ki tudják javítani a hibát még a bokszkiállásom előtt, mert ingadozott az autóm teljesítménye" - mondta. „Néha működött, néha pedig nem, de a remény mindig ott volt."

A német hangsúlyozta, hogy nem szeretne a múlttal foglalkozni, és már a hátralévő 5 verseny foglalkoztatja. „Három pont van közöttünk – olyan, mintha újraindulna a bajnokság. Továbbra is minden esélyem megvan a győzelemre."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!