Vágólapra másolva!
A Szingapúri Nagydíj időmérőjén mindkét Lotusban elromlott a turbónyomást szabályozó szelep, pedig Grosjean szerint jól szerepelhettek volna. Elege van abból, hogy rendszeresen kárba veszik a csapat munkája.

Romain Grosjean legutóbb májusban tudott pontszerző helyen célba érni, és 13 futam után mindössze 8 pont áll a neve mellett a tabellán. A francia abban bízott, hogy a Szingapúri Nagydíjon ismét a legjobb tíz között végezhet, hiszen az utcai pálya jobban fekszik a motorerő miatt is küszködő Lotusnak. Az időmérőn a Q1-ből sikerült is a 13. helyen továbbjutnia, a második szakaszban viszont a hajtáslánc meghibásodása miatt csak az utolsó helyen végzett.

Mint kiderült, Grosjean motorjában a turbónyomást szabályozó szelep romlott el, csakúgy, mint a délelőtti szabadedzésen. Csapattársa, Pastor Maldonado már a Q1-ben szembesült ezzel a problémával, ezért ő nem is tudta folytatni az időmérőt. Grosjean a Q2 leintése után nem leplezte az érzelmeit, és dühösen szidta a Renault-t a csapatrádióban. „Nem hiszem el! Az átkozott motor, az átkozott motor! Hát ezért szakadunk bele a munkába?" – kiáltotta.

Az időmérő után elmondta, azért akadt ki, mert a Lotus rendszeresen hátrányba kerül a Renault motorok meghibásodása miatt. „A harmadik szabadedzésen is ugyanez történt, egy körben kétszer is. Ez még nem volt akkora baj, de később egyre rosszabb lett a helyzet. Ezért voltam kicsit ideges" – nyilatkozta.

Grosjean úgy érzi, kárba veszik a Lotus munkája Forrás: AFP

Csak egy tiszta kört kér

„Az egész csapat nagyon keményen dolgozik. Az időmérőnek úgy kezdtünk neki, hogy tudtuk: hosszú idő után ez lehet a legjobb esélyünk egy jó eredményre, és a verseny is kaotikus lehet" – magyarázta a francia. „A 13. helyen álltunk, ez már nincs olyan messze a pontszerzéstől. Utána viszont az autóm elkezdett veszíteni a tempójából az egyenesekben."

Grosjean hozzátette, nem szereti nyíltan kritizálni mások munkáját, de időnként belefárad a sorozatos kudarcokba. „Nagyon keményen dolgozunk, miközben hőség van, és a páratartalom is óriási. Én a lehető legtöbbet kockáztatom kint a pályán, és akkor ez történik..." – kesergett. „Rengeteg hibával küszködtünk a hétvége során, és az autóm vezethetősége sem volt jó."

„A szabadedzésen a lefelé váltásokkal volt problémám, ma délelőtt pedig ugyanaz történt, mint az időmérőn" – mondta. „Csak egyetlen tiszta kört szeretnénk végre."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!