Vágólapra másolva!
Az első rajtkocka megszerzését tűzte ki célul a következő két nagydíjhétvége valamelyikére a Red Bull erőforrásait szállító Renault. Rémi Taffin szerint csak ez bizonyítaná az év során elért fejlődésüket. A hajtásláncuk elérte idei teljesítményének csúcsát, már a jövő évi fejlesztéseken dolgoznak.

Az idei évet uraló Mercedes csapat mellett a Renault erőforrásokat használó Red Bull bizonyult eddig az egyetlen csapatnak, amely a Forma-1 új, hibrid erőforrásokra épülő korszakában győzelmeket tudott aratni. A francia márka erőforrásainak helyszíni üzemeltetéséért felelős Remi Taffin szerint a ezek után újabb célt kell kitűzniük maguk elé.

„Azt már tudjuk, hogy tudunk futamokat nyerni, pont abban a helyzetben vagyunk, hogy amikor lehetőség nyílik, azt biztosan meg is ragadjuk" – utalt Taffin arra, hogy Daniel Ricciardo mindhárom idei győzelmét úgy aratta, hogy a Mercedesnek gondjai akadtak.

„Most viszont már a pole pozícióra hajtunk, hogy megmutassuk a nyers tempónkat. Onnan nyilván győzni is könnyebb lenne" – ismerte el.

A Renault az idén három győzelmet is aratott Ricciardo révén, de pole-t nem sikerült szerezniük Forrás: AFP/Ben Stansall

A Renault egyértelműen a leggyengébb és legmegbízhatatlanabb erőforrással kezdte meg a szezont. A tesztek során a Red Bull egy teljes versenytávot is csak nehezen tudott teljesíteni, ennek ellenére Daniel Ricciardo a dobogón végzett Ausztráliában - igaz, a futam után az eredményét törölték.

A Renault célja: kihozni a maximumot

Ricciardót viszont Ausztrália óta nagyrészt elkerülték a műszaki hibák, és csapattársa, Sebastian Vettel szerencséjével, vagy a Lotus versenyzőivel ellentétben háromszor is felállhatott a dobogó legfelső fokára. Noha a Renault idei szezonja korántsem makulátlan, Taffin magabiztosan nyilatkozott a jelenlegi teljesítményükről.

„A legfőbb erőfeszítéseink azzal kapcsolatban, amit az idén el akartunk érni, már mögöttünk vannak" – mondta. „Amit jelenleg a pályán látunk, az az eddigi munkánk gyümölcse, és most már jó irányban haladunk a teljesítményünk optimalizálása terén. Ezt minden versenyen következetesen hozni tudjuk."

„Ez számunkra a legfontosabb. Ismerjük a rendelkezésünkre álló teljesítményt, és tudjuk, hogyan lehetünk képesek kinyerni azt bármikor, amikor szükségünk van rá."

Hat tengerentúli és közel-keleti versennyel a szezon vége előtt, és az erőforrások fejlesztését szigorúan korlátozó szabályok ismeretében az idén már nem várható gyökeres változás az erősorrendben. Taffin elmondása szerint is az apróbb lépések és a jövő évi felkészülés határozza meg az utolsó futamok menetét.

„Versenyről versenyre megpróbálunk egy kicsit többet nyújtani az év végéig" – mondta Taffin, „Ugyanakkor, még ha összpontosítunk is arra, hogy az idei szezonból a maximumot hozzuk ki, már a következőre kell koncentrálnunk."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!