Az FIA részletesen meghatározta, hogy mit szabad közölni a versenyzőkkel, és mit nem. A tiltott üzeneteket a pitboardra sem lehet majd kiírni, a szabályozás szinte biztosan vitákat szül.
Mivel félő volt, hogy a csapatok különféle trükkökkel megpróbálják majd kijátszani a szabályozást, az FIA igyekezett bebiztosítani magát: azt ígérték, le fognak csapni a „kódoltnak tűnő" üzenetekre, és az istállóknak elküldött részletes direktívában, amely az Autosport birtokába került, pontosan kifejtették, hogy mi esik a tilalom hatálya alá. Ezek szerint a feketelistán szereplő üzeneteket a versenyzők elé a bokszutca faláról kilógatott pitboardra sem szabad kiírni.
Egyesek attól tartottak, hogy az utasításokat kiküldik majd a kormánykeréken található LCD-képernyőre, ami azonban eleve nem lehetséges, mert a bokszból az autó felé irányuló adatforgalom több mint egy évtizede tiltott.
Bizonyos üzenettípusok esetében a csapatok a Japán Nagydíjig türelmi időt kaptak, hogy a versenyzők elsajátíthassák az olyan beállítások önálló elvégzéséhez szükséges technikákat, amelyeket eddig a mérnökeiktől kapott segítségre támaszkodva végeztek el. Az Autosport közölte a teljes listát is.
Amit szabad közölni a versenyzővel:
Nyugtázni, hogy az üzenetét hallották
A saját kör- és részidők részletezését
A riválisok köridejének részletezését
Egy riválishoz képest mért különbséget az edzéseken és a versenyen
„Nyomd keményen!", „most nyomd meg!", „XY-nal fogsz harcolni", és hasonlókat
Segíteni a forgalommal kapcsolatban, vagy figyelmeztetni rá az edzéseken és a versenyen
Elmondani az autók közötti távolságot az időmérőn, hogy a versenyző jobban helyezkedhessen a forgalomban
Defektre figyelmeztetni
Beszélni a következő bokszkiállásnál esedékes gumiválasztásról
Közölni a körök számát, amit az egyik rivális teljesített egy szett gumival
A riválisok által használt gumik specifikációját
A riválisok autójával adódott potenciális problémát
A riválisok várható bokszstratégiájával kapcsolatos információkat
Sárga zászlókra, kék zászlókra, a Safety Car beküldésére és egyéb eseményekre figyelmeztetni
Amit nem szabad közölni:
A riválisok részidejével kapcsolatos részleteket, illetve azt, hogy hol lassabbak illetve gyorsabbak a versenyzőnél
A hajtáslánc beállításainak módosításait
A hajtáslánc teljesítményének csökkentésére szolgáló beállítások módosításait
A sebességváltó beállításainak módosításait
A sebességváltó áttételeinek tanulását (csak a Japán Nagydíjtól kezdve)
Az akkumulátor töltöttségi állapotára, vagy a teljesítményének módosítására vonatkozó információkat adni
Az üzemanyag átfolyási sebességére vonatkozó beállításokat közölni (kivéve, ha a versenyirányítás kéri)
Arról tájékoztatást adni, hogy mennyi üzemanyagot kell megspórolni
A keréknyomásról és -hőmérsékletről informálni a versenyzőt (csak a Japán Nagydíjtól kezdve)
Tájékoztatni a versenyzőt a differenciálmű beállításairól
A rajtprogramhoz tartozó kuplungpozícióról információt adni a verseny startjánál és a kerékcseréknél
A kuplungbeállításokról, például a fogáspontról tájékoztatni
A kerekek kipörgetését kérni a versenyek rajtja előtt
Információt közölni a fékerőelosztásról és a brake-by-wire beállításairól
Figyelmeztetni a fékek kopására és hőmérsékletére (csak a Japán Nagydíjtól kezdve)
Segíteni versenyző alapbeállításainak kiválasztásában (kivéve egy egyértelműen beazonosított technikai probléma esetén)
Válaszolni egy direkt versenyzői kérdésre, például arra, hogy „a megfelelő nyomatékbeállítást használom?"
Kódoltnak tűnő üzeneteket küldeni
A rádiózási tilalom a világbajnoki küzdelemre is kihatással lehet: a Jordan korábbi technikai igazgatója, Gary Anderson úgy véli, a megváltozott szabályértelmezés Nico Rosbergnek kedvezhet, mert ő technikai beállítottságú, ezért önállóbban elboldogul a menet közben elvégezhető beállításokkal, mint Lewis Hamilton.
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!