Vágólapra másolva!
A legutóbbi megbeszélés is ugyanazzal az eredménnyel zárult, mint a korábbiak: az istállók ismét leszavazták az ügyfélautók ötletét, így a kisebb alakulatok továbbra sem vásárolhatják meg a kasztnit más csapatoktól. Mattiacci egyetért a döntéssel. Eközben a háromautós szabályra egyre több jel utal.

A költségcsökkentés csak részsikert ért el a kiadások lefaragásában, ezért Monzában új egyeztetésekbe kezdtek a kiscsapatok megsegítésére. A Forma-1 Stratégiai Munkacsoportja olaszországi ülése során azt a felvetést tárgyalták meg, hogy a kasztni továbbra is szerepeljen-e a nem vásárolható fődarabok listáján.

A döntés értelmében érdemi változás ezután sem lesz, mert a konstruktőri bajnokságot túl fontosnak ítélték ahhoz, hogy a csapatok ne egyedi autókkal versenyezzenek. A Ferrari csapatfőnöke, Marco Mattiacci üdvözölte a döntést.

"Szerintem ha továbbra is konstruktőri bajnokságról beszélünk, a konstruktőröknek kell építeniük a kasztnit" - mondta. "A csapatonként három autó versenyeztetése valóban egy lehetőség, de én inkább arra összpontosítok, hogy a jelenlegi két autónk megfelelően működjön. Nem szeretnék egy harmadikra is gondolni" - tette hozzá.

A kis csapatok folyamatos veszélyben vannak Forrás: Farkas Péter (Origo)

Az Olasz Nagydíj hétvégéjén újra felmerült, hogy néhány kisebb csapatnak ez lehet az utolsó éve a mezőnyben, ezért jövőre a nagyobbak némelyike kénytelen lesz három autót indítani. A híreszteléseket a Williams korábbi elnökének, Adam Parrnek az egyik Twitter-bejegyzése indította el.

A McLaren versenyigazgatója, Eric Boullier azonban ezt nem tartja életszerűnek. „Szerintem csak provokálni akart egy kicsit" – nyilatkozta Parr bejegyzéséről a francia, aki azonban nem tagadta, hogy néhány kisebb istálló komoly veszélyben van.

„Mindannyian tudjuk, hogy a Forma-1 változásokon megy keresztül – a sportágba az elmúlt évtizedben beszálló autógyártóknak köszönhetően a költségek szó szerint az eget súrolják. Más lett a gazdasági helyzet, a változás időszakát éljük. Néhány csapat valóban szenved emiatt, és nem tudom, hogy a jövőben is ott lesznek-e a rajtrácson" – magyarázta.

„Azt viszont nem gondolom, hogy csak nyolc csapat lesz a mezőnyben, vagy háromautós istállókat látunk – ez az ennyire közeli jövőben biztosan nem fog megtörténni. Szerintem ezzel mindenki tisztában van."

Ez lehet a jövő

A híreszteléseket ugyanakkor erősíti, hogy a La Gazzetta dello Sportnak nyilatkozó Bernie Ecclestone elárulta, valóban nem lenne ellenére a változás. Az F1 nagyura korábban már többször kijelentette, hogy szerinte nincs szükség az anyagi problémákkal küszködő kiscsapatokra – ha azok nem bírják el az anyagi terheket, „ki kell szállniuk". „Én készen állok egy nyolccsapatos Forma-1-re, ahol minden istálló három autót indít" – mondta.

Boullier szerint azonban nem ideális megoldás a kis csapatok száműzése, inkább lehetővé kellene tenni számukra, hogy a mezőnyben maradjanak. Úgy véli, az istállóknak nagyobb arányban kellene részesülniük a sportág bevételeiből. „Remélem, mások is megértik ezt, és továbbfejlesztjük az F1 üzleti modelljét" – mondta.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!