Vágólapra másolva!
Marco Mattiacci nyilvánosan csak az erősségeikről beszél, hogy ne segítsen az ellenfeleknek, de azt mondja, már tudja, melyek a Ferrari gyenge pontjai, és a csapatnál van rengeteg érték is, amire építeni lehet. A versenyzők ugyanakkor az idén már nem számítanak nagy ugrásra.

A Ferrari új csapatfőnöke, Marco Mattiacci még áprilisban váltotta le elődjét, Stefano Domenicalit, és azt állítja, hogy az elmúlt öt hónapban sikerült képet kapnia a legendás istállónak azokról a gyenge pontjairól, amelyek száműzésével visszatérhetnek az élvonalba.

„Már nagyon tiszta képem van a gyenge és az erős pontjainkról" – mondta az Origo GPhírek-nek a Ferrari hazai versenye, a gyengén sikerült Olasz Nagydíj után. „Az egyik előnyünk az, hogy nagyon sok tehetséges ember dolgozik nálunk, ugyanakkor az egyértelmű, hogy le vagyunk maradva. Már néhány hónapja igyekszünk pótolni a hiányosságainkat, de nem fogom az ellenfeleink orrára kötni, hogy mik azok."

A kérdésre, hogy melyek a Ferrari erősségei, Mattiacci azt felelte: „A versenyzőink, a brand, a cég, a hagyományok, a vállalati kultúra. Az emberek, akik minden nap reggel 7-től éjfélig dolgoznak. Rengeteg értékre építhetünk. A győzelem tradíciója adott, ismerjük a csúcsra vezető utat. Az én szerepem az, hogy a lehető legjobban lerövidítsem. Fegyelmezetten kell végigjárnunk, erős csapatot kell létrehoznom."

Az elmúlt időszakban a Ferrari egyik legnagyobb ütőkártyájának tartott Fernando Alonso jövője is kétségessé vált, bár hivatalosan egyelőre mindkét fél kitart amellett, hogy együtt akarják folytatni. A paddockban azt sem veszi mindenki biztosra, hogy Kimi Räikkönen az istállónál marad, a legbizonytalanabb azonban az elnök, Luca di Montezemolo sorsa. Őt hétfőn a Fiat vezérigazgatója, Sergio Marchionne is nyilvános fejmosásban részesítette, amiért a monzai hétvégén azt állította, csak rajta múlik, hogy mikor távozik a Ferraritól. "Senki sem pótolhatatlan" - figyelmeztetett Marchionne. Alonso az Origo GPhírek-nek azt mondta, a döntése nem függ Montezemolo jelenlététől.

Közben Mattiacci a jelek szerint tisztújításba kezd: a maranellói istállóval összeboronálták a Mercedes áprilisban távozott technikai igazgatóját, Bob Bellt, és a Ross Brawn visszatéréséről szóló pletykák sem csitulnak.

Az idén már nem lesz áttörés

Miután az Olasz Nagydíjról Alonso kiesett az ERS hibája miatt, Räikkönen pedig csak 9. lett, a Ferrari ismét elvesztette a konstruktőri 3. helyet a Williamsszel szemben. Mattiacci nem is számít gyors feltámadásra. „Ahogy folyamatosan hajtogatom, ez egy közép-, illetve hosszútávú projekt, mert műszaki problémákról és befektetésekről van szó" – mondta.

Tisztában vannak ezzel a csapat versenyzői is. Alonso – aki a csalódást jelentő monzai futamon visszaesett az egyéni összetett 5. helyére, a williamses Valtteri Bottas mögé – elismerte, hogy a szezon fennmaradó részében nem fog drámaian jobbra fordulni a sorsuk.

„Ennél egy kicsit azért jobb lehet, mert Monzában a motorteljesítmény határozza meg az erőviszonyokat, ezért máshol nem leszünk ilyen nehéz helyzetben" – mondta. „De a Mercedes, a Red Bull és a Williams mögött maradunk, a mezőny nem fog jelentősen átrendeződni."

A Ferrari mindössze 2 ponttal gazdagodott az Olasz Nagydíjon Forrás: Ferrari

Alonso szerint a Ferrarinak továbbra a konstruktőri 3. hely megszerzése lehet a reális célja. Előrelépést Räikkönen sem vár, mert úgy látja, az autóval kapcsolatos problémák zömét az idén már nem tudják megoldani. Az egyik ilyen a nem elég hatékony regeneratív rendszer.

„Versenykörülmények között ez az egyik terület, ahol fejlődnünk kellene, csak éppen a szezon közben ez nem könnyű" – mutatott rá. „Száz százalékig biztos vagyok benne, hogy a télen nagyot tudunk majd előrelépni. Egyetlen mért körön ebből a szempontból nem olyan rossz a helyzet, de a versenytávon vannak hiányosságaink."

Mattiacci hozzátette, hogy a tifosi lelkesedése az első olyan Olasz Nagydíjon, ahol csapatfőnökként volt jelen, ösztönzőleg hatott rá „A Ferrari sokkal több egy versenyistállónál" – vélte. „Valójában egy intézmény, amelynek fontos kötelezettségei vannak a szurkolóival szemben. Nagyon motiváló volt ezt személyesen megtapasztalni."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!