Vágólapra másolva!
Az orosz Toro Rossójába be kellett szerelni az idei hatodik erőforrást is, ezért 10 hellyel hátrébb sorolják a monzai rajtrácson. Vettel ezen a hétvégén még biztonságban van, sikerült kijavítani a Spában elromlott motorját.

Idén először büntetnek egy versenyzőt azért, mert a megengedettnél több motort használ fel a 2014-es szezonban: Danyiil Kvjat autójába az idei hatodik erőforrást kell beszerelni az Olasz Nagydíjra, ezzel túllépte a megengedett limitet.

A Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) sportfelügyelői egy közleménnyel tették egyértelművé, hogy az orosz újonc büntetésre számíthat. „A fent említett versenyző már a hatodik belső égésű motort használta a 2014-es világbajnoki sorozatban. Ezzel megszegte a 2014-es Sportszabályzat 28.4-es cikkelyét, az ügyet ezért a sportfelügyelők elé terjesztjük elbírálásra" – állt a közleményben.

Kvjatot az Olasz Nagydíj időmérője után 10 hellyel hátrébb sorolják majd. Amennyiben viszont olyan alacsony pozícióba kvalifikál, hogy nem tudnák 10 hellyel hátrébb küldeni, akkor a Szingapúri Nagydíjon kell letöltenie a büntetés hátralévő részét.

Danyiil Kvjat az első, akit motorcsere miatt büntetnek idén Forrás: AFP

Vettel egyelőre biztonságban van

A hétvége előtt felmerült, hogy Sebastian Vettelt is büntetés fenyegetheti Monzában, a német ötödik motorja ugyanis a Belga Nagydíj szabadedzésén megadta magát. Később azonban kiderült, hogy az erőforrás még menthető, ezért ugyanezt a motort szerelték be a Red Bullba az Olasz Nagydíj pénteki napjára is.

„Arra számítunk, hogy ez a motor végigbírja a hétvégét, ezért nem kell felhasználnunk a hatodikat" – nyilatkozta pénteken a Renault F1-es programjáért felelős Rémi Taffin, miután a megjavított hajtáslánc gond nélkül működött a szabadedzéseken.

A Renault ugyanakkor tisztában van vele, hogy Vettel autójába a hátralévő hét verseny valamelyikén mindenképpen be kell majd szerelni egy hatodik motort is. Taffin elmondta, a meghibásodások mellett taktikai okok is dönthetnek arról, hogy erre mikor kerül sor.

„Minden egyes verseny előtt körülbelül egy óra hosszan beszélünk erről, de mindig ugyanott lyukadunk ki" – magyarázta. „Amíg nem kínálkozik egy egyértelmű lehetőség, addig nem vetjük be a hatodik motort, de minden a stratégiáról szól. Bármi megtörténhet."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!