Vágólapra másolva!
Elismerik, hogy nem volt hatékony egyformán bánni az összes partnerükkel. A Ferrarihoz hasonlóan ők is nyitottak a motorfejlesztési tilalom enyhítésére.

A Renault F1-es programjának élére a Caterhamtől nemrég kinevezett Cyril Abiteboul most először jelentette ki, hogy a francia cég gyári partnerének tekinti, s így kiemelten kezeli a Red Bull Racinget.

„A Renault az elmúlt években egyenlő elbánásban próbálta részesíteni mind a négy ügyfelét" – nyilatkozta az Auto Motor und Sportnak. „A Caterham szempontjából, ahol még tavaly is dolgoztam, ez előnyös volt. A Red Bull számára viszont hátrányt jelentett." Abiteboul szerint ezért a Renault-nak valójában már „van egy gyári csapata, amelyet Red Bullnak hívnak."

Abiteboul cáfolta, hogy a csapat házon belül akarna motort építeni, bár azt nem tagadta, hogy egyes komponensek tervezését átvehetik. „A kérdés az, a Red Bull hogyan tud nekünk a legtöbbet segíteni" – mondta. „A tervet legkésőbb októberig kidolgozzuk."

A Renault gyári csapatának tekinti a Red Bullt Forrás: AFP

A Ferrarinál már felvetették, hogy a hajtásláncok teljesítményének kiegyenlítése érdekében enyhíteni kellene a szezon közbeni fejlesztési tilalmat, amit a Renault is támogatna – feltéve, hogy ez nem fajul költekezési versennyé, mert azt a csapatok a motorok már eddig is magas ára mellett nem engedhetnék meg maguknak.

„A rendszernek azt kellene szolgálnia, hogy csökkenjenek, ne pedig nőjenek a különbségek" – erősítette meg Abiteboul az Autosportnak. „Ezért nyitottak vagyunk az enyhébb szabályokra, amennyiben azok a megfelelő irányba mutatnak."

Hozzátette, hogy a szezon közbeni tilalom miatt a Renault eddig nem tudta minden tervbe vett fejlesztését megvalósítani. A holtszezonban ugyanakkor egy kvótarendszer szerint a hardveren is szabad változtatni, amit a cég maximálisan kihasznál majd.

„A rendszer elég sok módosítást tesz lehetővé, a következő évre a hajtáslánc 48 százalékát le lehet cserélni" – mutatott rá Abiteboul. „És mi le is fogjuk cserélni a 48 százalékát."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!