Vágólapra másolva!
Marco Mattiacci csapatfőnök szerint a Forma-1-ben természetesnek kellene lennie, hogy a lemaradásban lévők megpróbálhatnak felzárkózni a gyorsabbakhoz. Szeretné, ha lenne lehetőség az erőforrások tuningolására.

A Forma-1-es motorgyártóknak lassan egy évtizede nincs lehetőségük rá, hogy az egyszer már homologizált erőforrásukat tetszés szerint fejleszthessék. Erre csupán akkor van lehetőségük a mechanikus alkatrészek esetében, ha a beavatkozás a megbízhatóság vagy a biztonság javítását, illetve a költségcsökkentést szolgálja.

Az idei évtől használt turbókkal azonban jelentős előnybe került a Mercedes, így a Ferrari és Renault nehezen tudja behozni a lemaradását. Marco Mattiacci, a maranellóiak csapatfőnöke elmondta, hogy szerinte nem csupán a két gyártónak, hanem az egész sportágnak érdekében állna a fejlesztési korlátozások enyhítése.

A Ferrari fel akarja oldani a motorfejlesztés korlátozását Forrás: Farkas Péter (Origo)

"Jó volna, ha nem lennének ennyire merevek az előírások. Szeretném, ha minden évben lenne néhány lehetőség arra, hogy alakítsunk a motorokon" - idézi őt az Autosport. "A Forma-1 génjeiben van az innováció, teljesen természetes, hogy akik hátrányban vannak, megpróbálják utolérni a legjobbakat, leggyorsabbakat."

"A Ferrari ragaszkodik ehhez, és a motorok befagyasztásának feloldása lehetne az egyik ilyen terület, amelyiken ezt megvalósíthatjuk."

A gyártóknak az új típusú erőforrások miatt a holtszezonban lehetőségük nyílik majd arra, hogy egy meghatározott kvótarendszer szerint 2015 február végéig változtassanak az idén egyszer már homologizált motorokon. A Ferrarinál ez már új vezetővel történhet meg, ugyanis nemrég menesztették posztjáról a motorrészleg irányítóját, Luca Marmorinit.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!