A Renault ügyfelei rosszul jártak az idei évre bevezetett turbómotorokkal, mert az erőforrásuk lényegesen gyengébb a Mercedesénél. A pontos érték nem ismert, de becslések szerint nagyjából 50 lóerő lehet a különbség a kétféle hibrid V6-os teljesítménye között.
A Red Bull igyekszik segíteni, hogy a Renault mielőbb csökkentse a lemaradását, és az Auto Motor und Sport úgy tudja, hogy a világbajnoki címvédő csapat átveszi a gyártási feladatok egy részét: a hajtáslánchoz ezentúl a Milton Keynes-i központjukban fognak készülni az elektromos részegységek, köztük a motorgenerátorok és az akkumulátorok, illetve ott végzik majd a szimulációkat is. A belsőégésű motorok és a turbófeltöltők gyártása marad a Renault üzemében, Viry-Chatillonban.
A Red Bull különféle szaklapokban feladott álláshirdetésekben keresi a szakembereket, specialistákat a feladatokra. A csapatnál korábban azt jövendölték, hogy a teljesítményük optimális esetben 2015 közepén érheti utol a Mercedesét.
A Lotus jövőre már valószínűleg nem a Renault erőforrásaival fog indulni, hanem a Mercedeséivel. Toto Wolff, a Mercedes kereskedelmi ügyeinek igazgatója a Belga Nagydíj hétvégéjén elmondta, hogy hamarosan alá is írhatják a megállapodást.
Lehet, hogy erre vár Romain Grosjean is, aki még nem szerződött le a csapathoz 2015-re. A francia közölte, hogy addig vár a döntéssel, "amíg vannak alternatívák." Az istállóról tudja, hogy felzárkózni. "Nem kell meggyőzniük. Tudom, mire képesek" - mondta. "Biztosra veszem, hogy jövőre nem lesz olyan idényük, mint az idén."
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!