Vágólapra másolva!
A Mercedes brit versenyzője az üvegesre égett balelső féket hibáztatja azért, amiért nem tudta megszerezni a pole pozíciót a Belga Nagydíj időmérőjén. Nico Rosberg úgy érzi, talán ez Eau Rouge-nál szerzett előnyt Hamiltonnal szemben.

Spában Lewis Hamilton bő két tizeddel kapott ki Nico Rosbergtől a vizes körülmények között megtartott időmérő edzésen úgy, hogy az utolsó körében kétszer is hibázott. Rosbergnek nem voltak műszaki gondjai, és simán szerezte meg zsinórban negyedik pole pozícióját.

„Hihetetlen érzés itt menni, ez az egyik legkülönlegesebb pálya egész évben” – nyilatkozta Rosberg az időmérő után. „Ezúttal nem volt olyan nehéz vezetni, mert a körülmények olyanok voltak, hogy végig az intermediate gumikat kellett használni. Igazán elégedett vagyok, mert az autót jól lehetett kezelni. A mérnökeimmel remekül végeztük el a finomhangolást, és a végére eljutottunk oda, ahová szerettünk volna. Egyre jobban ment az autó, kicsit meg is lepett, hogy milyen nagy volt az előnyünk a többi csapathoz képest. Ez még csak az időmérő volt, holnap hosszú verseny vár ránk, de ettől még elégedett vagyok. Jól éreztem magam, amikor az Eau Rouge-on mentem át, talán itt szereztem előnyt.”

Lewis Hamilton Forrás: Mercedes GP

Rosberg csapattársa, Lewis Hamilton egyáltalán nem csalódott a második hely miatt, mert úgy véli, jó esélye lesz már a rajtnál átvenni a vezetést. „Ha megnézzük az elmúlt évek futamait, akkor nyilvánvaló, hogy a második pozíció az ideális hely itt a rajtra. Tavaly a pole-ból indultam, de Sebastian Vettel megelőzött. Szerintem ez a hely adja a legtöbb lehetőséget a rajtnál, elégedett vagyok, hogy ide kerültem.”

A 2008-as világbajnok az időmérő után azt mondta, nem tudta keményen nyomni a gázt, mert a fékek nem működtek megfelelően. „Ez egy olyan pálya, ahol az embernek muszáj megbíznia a fékekben. Meg lehet nézni, hogy a Q3-ban egyenesen tovább mentem az egyik kanyar előtt, amikor a balelső fék nem működött megfelelően valamiért. Nem tudom, mi volt az oka. Üvegessé vált, ezért az autó hol jobbra, hol balra húzott, és semmit sem tehettem, hogy ezt megakadályozzam. Hátrébb kellett állítanom a fékerő-elosztást, de ezzel vesztettem az 1-es kanyarban” – folytatta.

Hamilton bízik benne, hogy megoldják holnapig a problémát. „Este meg lehet tisztítani a féket a fényes, üvegesedett résztől, ezért talán rendben lesz a holnapi versenyre.”

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!