Vágólapra másolva!
Fernando Alonso mindkét szabadedzésen a 3. helyen végzett, a Spa-specialistának tartott Kimi Räikkönent viszont délelőtt és délután is műszaki hibák akadályozták.

Mindkét ferraris versenyző 35 kört teljesített a Belga Nagydíj első napján, ami csak 9 körrel kevesebb a versenytávnál. Ezúttal is Fernando Alonso volt a gyorsabb a kettejük közül, a spanyolt mindkét szabadedzésen csak a két Mercedes tudta megelőzni. Ennek a csapat szerint azért is örültek, mert ez egy gyors pálya, az F1 14 T-nek pedig nem az erőssége a nagy végsebesség az egyenesekben.

„A többi versenyhétvégével összehasonlítva ez egy kicsit más itt, mert Spa egy gyors pálya, és egy hónap kihagyás után igazán nagy öröm pont egy ilyen fantasztikus pályán visszatérni. Jó, hogy száraz körülmények között mehettünk ma” – nyilatkozta a nap végén Alonso. „Az időjárás mindig változékony itt, és azzal, hogy holnapra esőt jósolnak, elérhetjük, hogy mindenféle körülményre fel leszünk készülve. Ezen a pályán és Monzában a motorteljesítmény sokat számít. Tudjuk, hogy nincsenek csodák, ennek ellenére megpróbálunk mindent optimalizálni. Az autó úgy viselkedett, ahogy arra a szimulációk után számítottunk, ami egyértelműen pozitívum.”

Kimi Räikkönen Forrás: Ferrari

Räikkönenre ismét lesújtott a technika ördöge

A Spában már négy győzelemmel rendelkező Kimi Raikkonent ezúttal is több műszaki hiba hátráltatta, de délelőtt még így is az 5. helyen végzett. Délután viszont csak a 15. lett.

„Ez nehéz nap volt, visszavetett minket több nehézség is, ami értékes időbe került, amit a pályán tölthetünk volna. Reggel a fékekkel gyűlt meg a bajom, de amint megoldottuk, végre tudtuk hajtani a tervezett programomat az első szabadedzésen" - közölte.

"Úgy tűnik, hogy az új alkatrészek, amiket ide hoztunk, jól működnek, de csak akkor tudjuk majd eldönteni, hogy melyik csomagot használjuk a hétvége hátralévő részén, miután az összes begyűjtött adatot összevetettük egymással. Délután egy elektromos probléma nehezítette meg a dolgunkat, ez megakadályozta, hogy elvégezzük a versenyszimulációt. Holnap sűrű harmadik szabadedzésre számítunk, mindent megteszünk majd, hogy rendesen felkészítsük az autót az időmérőre és a versenyre.”

Pat Fry technikai igazgató elmondta, hogy „Kimi munkájára hatással volt az elektromos probléma, ami ugyan nem akadályozta meg, hogy vezessen, de nem tudta kihozni a legtöbbet az összes rendszerből."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!