Vágólapra másolva!
Marco Mattiacci változtatásokat hajt végre a Ferrarinál, amit nagyon fontosnak tart. Az új csapatfőnök kockázatvállalást és egységet akar látni az istállónál, és véget vetne annak a hagyománynak, hogy házon belül egymásra hárítják a felelősséget a szakemberek.

A tavasz közepe óta Marco Mattiacci irányítja a Ferrari F1-es csapatát, és ígéretéhez híven változtatásokat hajt végre, hogy előre mozdítsa az évek óta szinte helyben toporgó istállót. Új pozíciójának elfoglalása után alaposan feltérképezte a csapatot, és a tanulságokat levonva döntött az intézkedésekről.

Ugyanazt hangsúlyozza, amit sokan már évek óta hajtogatnak: a Ferrarinak szakítania kell korábbi hagyományaival, és nyitnia kellene az új ötletek, a kockázatvállalás felé. "Tökéletes együttműködésre, párbeszédre van szükségünk, illetve arra, hogy bátrak legyünk. Számomra ez a legfontosabb" - nyilatkozta Mattiacci az Autosportnak. "Kockázatokat kell vállalnunk."

Marco Mattiacci megreformálja a csapat működését Forrás: Ferrari

"A változások a teljes csapatot érintik. A legfontosabb, hogy változtassunk a szemléletünkön" - jelentette ki. "Tisztán látjuk, hogy hová akarunk eljutni. Nem tudom, hogy a változtatásokat jelentősnek lehet-e nevezni, mindenesetre azok nagyon fontosak."

"Úgy vélem, hogy a Ferrari másképp fog kinézni. Az idő majd eldönti, hogy jobbnak-e."

Mindenki felelős az autóért

Az új csapatfőnök megelégelte azt is, hogy kollégái gyakran arra pazarolják az energiájukat, hogy a többi szakember munkáját kritizálják. Ennek egyik példája a nemrég kirúgott motorfőnök, Luca Marmorini megnyilvánulása volt, aki kritizálta a csapat menedzsmentjét és vezető munkatársait, továbbá megemlítette, hogy az új turbójuk azért lett olyan, amilyen, mert a főtervező határozta meg a szempontokat.

"Mindenki felelősséggel tartozik az autóért. Nincs olyan, hogy 'mi jobb munkát végeztünk, mint ti', vagy hogy 'mi azért csináltuk ezt, mert ti így kértétek''' - szögezte le Mattiacci. "Nem szeretem, amikor a motorrészlegből valaki a kasztniról beszél velem az első öt percben, és azt sem, amikor a kasztniért felelős részlegből valaki a motorról beszél. Az egész autóról kell beszélnünk."

A Ferrari jelenleg a 3. helyet foglalja el a csapatok rangsorában, de pozícióját erősen fenyegeti a Williams.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!