Vágólapra másolva!
Az elbocsátott Luca Marmorini aggódik a csapat jövője miatt, mivel szerinte a felső vezetés olyan szakemberekben bízik, akik még semmit sem tettek le az asztalra. Elfogadja a kritikát az erőforrással kapcsolatban, de azt mondja, annak teljesítményhiánya nem kizárólag az ő felelőssége.

A Ferrari nem sokat várt azután, hogy kiderült új hajtásláncának lemaradása a Mercedeséhez képest, és nemrég elbocsátotta a motorrészleg vezetőjét, Luca Marmorinit. A menesztett szakember elfogadja a kritikát, de súlyos tévedésnek érzi, hogy sokan őt, valamint az új erőforrást kiáltják ki bűnbaknak az istálló csalódást keltő idei teljesítménye miatt.

"Ez úgy hangzik, mintha egy olyan múltú csapat, mint a Ferrari, elfelejtette volna, hogy hogyan kell motorokat készíteni! Elfogadom a kritikákat, de ne mondják nekem, hogy Maranellóban nem értenek a turbókhoz és a hibrid rendszerekhez" - nyilatkozta az olasz szakírónak, Leo Turrininak.

A Ferrarinál idén sem jönnek az eredmények Forrás: Farkas Péter (Origo)

"A kollégáimmal kisebb motort terveztünk, mint a Mercedesnél és a Renault-nál, mert (Nikolas) Tombazis, az autó projektmenedzsere ezt kérte tőlünk" - magyarázta. "Azt mondta, kis erőforrást akar, kis hűtőkkel, mert az ebből fakadó erőveszteséget ellensúlyozzák az aerodinamikai megoldások, amivel előnybe kerülhetünk a Mercedes és a Renault ügyfeleivel szemben."

"Minden pontosan így lett, leszámítva azt, hogy a vetélytársakéhoz képest kisebb a motor ereje, az aerodinamikai előnyök meg nem jelentkeztek sehol."

A Ferrari ugyan a 3. helyen áll a konstruktőri tabellán, de a pozíciójukat erőteljesen fenyegeti a Williams, ráadásul Fernando Alonsónak és Kimi Räikkönennek szokványos körülmények között esélye sincs a győzelemért harcolni. A dobogóra csak a spanyolnak sikerült felállnia idén, kétszer.

Nem jó a vezérkar

Marmorini több periódusban mintegy másfél évtizeden át dolgozott a csapatnál. Az új, Marco Mattiacci által irányított menedzsmenttel kapcsolatban kemény kritikát fogalmazott meg.

"Senkit sem akarok vádolni, tényleg. A Ferrari versenyrészlegét azonban tapasztalatlan szakemberek irányítják, akik vakon megbíznak olyan mérnökökben, akik eddig semmit sem tudtak felmutatni" - mondta, az elmúlt években leigazolt Pat Fry-ra és James Allisonra célozva. "A csapat azt kockáztatja, hogy lerombolja a korábbi sikerek alapköveit. Nem a saját érdekemben mondom ezt, hiszen én már távoztam. A csapatnál maradó kiváló mérnököket viszont sajnálom, akik le vannak sújtva."

Luca Marmorini szerint a felsővezetés nem végzi jól a dolgát Forrás: AFP

"Sajnos vannak Maranellóban olyan emberek, akiknek csöndben kell maradniuk olyankor, amikor a felelősség kérdése kerül szóba. Én ezért nyitom ki a számat, hogy válaszoljak a kritikákra."

Marmorinivel együtt a csapatfőnök Stefano Domenicali is távozott a posztjáról tavasszal, s újabban arról pletykálnak, hogy Pat Fry jövője is bizonytalanná vált. A kirúgott motorfőnök megemlítette, hogy a Domenicali helyére kinevezett Mattiaccival gyakorlatilag nem is került kapcsolatba. "Három hónap alatt kétszer találkoztunk. Először azért, hogy üdvözöljön, másodszor pedig azért, hogy átadjon egy levelet, amelyben megerősítették a távozásomat a vállalattól" - közölte.

Marmorini ugyanakkor kijelentette, hogy a híresztelésekkel ellentétben nem írt alá a Renault-hoz.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!