Vágólapra másolva!
A Mercedes technikai igazgatója roppant elégedett mindkét versenyzőjével, mivel idén még alig vétettek hibákat, és egymást is egyre jobb teljesítményre ösztönzik.
Hamilton és Rosberg Forrás: Mercedes

A Mercedes idei autója annyira a többi fölé emelkedett, hogy idén reális eséllyel csak az istálló versenyzői, Lewis Hamilton és Nico Rosberg tudnak küzdeni a világbajnoki címért. Az eddigi 11 versenyből eddig 10-en Mercedes indulhatott a pole pozícióból, ráadásul a két versenyző önhibájából eddig alig vesztett pontot.

Paddy Lowe, a Mercedes technikai igazgatója szerint az, hogy idén már hat kettős győzelmet arattak, bizonyítja a versenyzőik képességeit és az W05-ös versenyautó fölényét. „Ha az elkövetett hibák számát nézzük, akkor hihetetlen, amit ők ketten idén elértek” – nyilatkozta Lowe az Autosportnak. „Hogy ilyen kevés hibával teljesítették a versenyeket és az edzéseket, legyen szó akár balesetekről, rossz gumiválasztásról, forgalomba kerülésről, vagy olyan eseményekről, amelyeknél a versenybírókat is bevonták, az idén egyszerűen fantasztikus.”

„De nem lehet biztosra venni, hogy ez így is marad. Ha megnézzük a mezőnyt, minden hétvégén vannak olyan versenyzők, aki bajba kerülnek, mert nem teszik oda magukat 100 százalékosan. A kettős győzelmekhez nem elég a remek autó, az is kell hozzájuk, hogy a ne nagyon hibázzon az ember” – tette hozzá Lowe.

Paddy Lowe Forrás: Mercedes

Idén 11 alkalomból 7-szer Rosberg volt a gyorsabb az edzéseken világbajnok csapattársánál, de Hamiltonnak két alkalommal műszaki problémája volt. Lowe szerint lehetetlen kikövetkeztetni, hogy Rosberg mindig is képes lett volna-e harcolni a világbajnoki címért, vagy csak idén csak egyszerűen kihasználja azt, hogy övé a mezőnyben a legjobb autó.

„Sokan sokfélét mondanak, de soha nem lehet tudni erre a választ pontosan” – vélte a technikai igazgató. „Biztos vagyok benne, hogy ha a versenyzők látják a lehetőséget, akkor egymást is egyre jobb teljesítményre ösztönzik. De lehet látni ellenpéldát is, amikor az autó nem versenyképes, és a versenyzők sem sarkallják egymást jobb teljesítményre, ekkor negatív spirál alakul ki.”

„Ha megnézzük Silverstone-t, ott az első etapban négy másodperc volt a különbség a két autónk között. Lewis minden kör minden szektorában tudni akarta, hogy mi az időkülönbsége Nicóhoz képest. Idén ez volt az első alkalom, hogy minden kör minden szektorára kíváncsi volt, ez jól jellemzi, hogy hogyan ösztönzik egymást a srácok” – fejezte be Lowe.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!