Vágólapra másolva!
Noha vasárnap még a rossz taktikai döntéseket okolták a dobogós helyezés elszalasztásáért, Rob Smedley úgy véli, a Williams legnagyobb problémája az autójuk tempója volt a hűvös időben. Óvatosságból választottak a többiekétől eltérő stratégiát.

Zsinórban három dobogós helyezés után a Williamsnek meg kellett elégednie az 5. és a 8. helyezéssel a Magyar Nagydíjon, emiatt pedig a konstruktőri bajnokságban is visszaestek a 4. helyre a Ferrari mögé. Noha a 3. helyről rajtoló Valtteri Bottas a verseny elején még a második helyen haladt, az első Safety Car-fázis után pozíciókat veszített, majd később a Williams gumistratégiája sem segített a helyzetén. Bottas és Felipe Massa a többiekkel ellentétben a lassabb közepes abroncsokat kapták meg a harmadik etapjukra, emiatt pedig nem tudtak előrekapaszkodni.

A csapat vasárnap elsősorban a taktikai hibákat és a balszerencsét okolta a némileg gyengébb eredmények miatt, Rob Smedley azonban később elismerte, hogy ezúttal az autójuk tempója sem lett volna elég a dobogóhoz. „Őszintén szólva nem gondolom, hogy nagyot bakiztunk volna a stratégia terén" – nyilatkozta a Williams teljesítményért felelős mérnöke. „Az autónk tempója okozta a legnagyobb problémát."

Bottas a verseny elején még a 2. helyen haladt Forrás: AFP

A Williams a hungaroringi hétvége előtt is számított rá, hogy a pálya jellege miatt a Magyar Nagydíjon lassabbak lehetnek. Bár a kifejezetten erre a versenyre gyártott fejlesztéseik beváltak, így sem tudtak a legfőbb riválisaik előtt maradni. „Az elmúlt négy futamon a miénk volt a második leggyorsabb autó, de a sorrend elég könnyen megváltozhat – a második leggyorsabb autó egyik versenyről a másikra az ötödik. leggyorsabb lehet" – mondta Smedley.

Nem bíztak a lágy gumiban

A mérnök elárulta, a Williamsnek a pálya lassúsága és az egyenesek hiánya mellett a szokásosnál hűvösebb idő sem segített vasárnap. „Amíg hőség volt, rendben volt a teljesítményünk, de amikor 18-20 fokra hűlt a pálya hőmérséklete, egyszerűen nem tudtunk jobb tempót kihozni az autónkból."

Smedley ettől függetlenül elismerte, a lágy gumikon gyorsabbak lehettek volna az autóik, de nem voltak benne biztosak, hogy a gyorsabban elhasználódó abroncsok kibírják-e a szükséges körszámot. „A Safety Car a 23. körben hajtott másodszor a pályára, innentől 25 kört kellett volna kibírnunk a lágy gumikon. Nem hittük, hogy ez sikerülhet" – magyarázta. „Később persze kiderült, hogy ennél sokkal több kört is kibírt volna. Meg kell értenünk, hogyan viselkednek az abroncsaink hasonló körülmények között."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő fekete dobozt a jobb oldali hasábban!