Vágólapra másolva!
A Mercedes a fékproblémáira kielégítő megoldást talált, így a brit nem lesz kénytelen a bokszutcából nekivágni a Német Nagydíjnak.

Az FIA úgy döntött, nem minősül a parc fermé-szabályok megsértésének, ha Lewis Hamilton autójában a verseny előtt Carbone Industrie-ra cserélik az időmérőn használt Brembo féktárcsákat, ezért a brit versenyzőnek nem muszáj a bokszból rajtolnia a vasárnapi Német Nagydíjon.

Miután Hamilton a Q1-ben balesetet szenvedett a jobbelső féktárcsa váratlan törése miatt, a Mercedes azzal érvelt, hogy biztonsági okokból kell beszállítót váltania. Bár a Forma-1 Sportszabályzata lehetővé teszi „a valódi baleseti károk" javítását a parc fermében, a 34.2-es cikkely kiköti, hogy „a csapat által beszerelt új alkatrészek tömegének, súlyelosztásának és funkciójának meg kell egyeznie az eredetiekével. A kiszerelt alkatrészeket lefoglalja az FIA."

A Mercedesnek ezért bizonyítania kellett, hogy a Brembo és a Carbone Industrie féktárcsái azonos specifikációjúak. A szövetség szóvivője az Autosportnak azt mondta, pusztán a biztonsági szempontokkal nem érvelhetnek. „Biztonsági alapon nincs külön mentesség (a parc fermé-szabályok alól)" – jelentette ki. „Amíg nem tudjuk, hogy pontosan mit akarnak kicserélni, nem vagyunk abban a helyzetben, hogy megítéljük, mit kell tenniük."

Hamilton autójában a váltó is megsérült a becsapódástól Forrás: AFP/Thomas Kienzle

Az FIA technikai küldötte, Jo Bauer végül engedélyezte a Mercedes számára, hogy kicserélje a Nico Rosberg által is használt Carbone Industrie-ra Hamilton féktárcsáit. A csapat technikai igazgatója, Paddy Lowe a BBC-nek megerősítette: „találtunk egy olyan megoldást a fékek problémájára, amellyel elégedettek vagyunk, ezért Lewis a 20. helyről fog rajtolni."

Mivel Hamilton a Q2-ben nem vett részt a Sachskurvénál elszenvedett balesete miatt, eredetileg a 16. rajthelyre került, ahonnan Esteban Gutiérrez még Silverstone-ban kapott 3 helyes büntetésének köszönhetően előrelépett a 15-ödikre. A becsapódás során megsérült váltójáról azonban vasárnap reggel kiderült, hogy cserére szorul, amiért automatikusan 5 pozícióval hátrébb sorolták a rajtrácson.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!