Vágólapra másolva!
A tárcsa, amely a hockenheimi Q1 alatt, vélhetően szerkezeti hiba miatt eltört az autójában, teljesen új volt. Rosbergnek nem kellett hasonló veszélytől tartania, mert ő a csapattársával ellentétben nem Brembo, hanem Carbone Industrie fékeket használ.

Lewis Hamilton a Német Nagydíj időmérőjén zsinórban ötödször csúszott le a pole pozícióról, amit legutóbb Barcelonában sikerült megszereznie. Silverstone-ban és Spielbergben ő hibázott, ezúttal viszont egy technikai hiba vonta ki a forgalomból: a Q1 közepén eltört az autójában a jobbelső féktárcsa.

„Csak kisebb fájdalmaim vannak, rendben leszek" – mondta, miután ellátogatott a pályakórházba a kemény becsapódás miatt. „Egy ilyen baleset után normális, hogy fáj itt-ott, de holnap még akkor is vezetnék, ha eltört volna valamim."

„El sem akartam hinni, pedig előfordul az ilyesmi. Ezek a nehézségek azért vannak, hogy próbára tegyenek minket. A srácok fantasztikus munkát végeztek a beállításokkal, az autóm csodálatosnak tűnt."

Bár amikor a rádión bejelentkezett, a hangján érezhető volt, hogy megrázta a baleset, Hamilton nem hibáztatta a szerelőit a történtek miatt. „A srácok alaposan tesztelték a fékeket, ezért azoknak rendben kellett volna lenniük, de ez van" – folytatta. „Teljes meglepetésként ért a dolog. Vezetés közben az ember 110 százalékig megbízik az autójában, ezért sokkolja, ha rálép a fékre, és (ez lesz belőle). Majd valamit kitalálunk. Még elég sok verseny van hátra, és holnap is megtesszük, amit lehet."

Hamiltonnak 15. helyről kell rajtolnia a fékhiba miatt Forrás: Daimler

A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe a Sky Sportsnak megerősítette, hogy „úgy tűnik, a karbon tárcsa szerkezeti hibájáról volt szó." Az alkatrész, amely felmondta a szolgálatot, teljesen új volt, csak az időmérő előtt szerelték be Hamilton autójába.

Nico Rosbergnek azért nem kellett hasonló hibától tartania, mert ő nem Brembo, hanem Carbone Industrie márkájú féktárcsákat használ (de mindkettejük autójában Brembo féknyergek vannak), s míg az előbbivel Lowe szerint már korábban is tapasztaltak töréseket, az utóbbival nem. Ennek ellenére normálisnak számít, hogy a csapattársak eltérő márkát választanak, mert személyes versenyzői preferencia kérdése, hogy melyikkel érzik jobbnak az autójukat, és a nagy csapatok igyekeznek kiszolgálni a pilótáik ilyen jellegű igényeit.

Rosberg jobban szeretett volna egyenes küzdelmet

Rosberg, aki először kaparintotta meg az első rajtkockát Németországban, elfogadta az „újabb ajándékot", ahogy Hamilton fogalmazott. „A hazai pályámon fantasztikus lesz a pole-ból indulni" – mondta. „Viszont jobban szerettem volna egy nyílt küzdelmet, így kevésbé örülök az eredménynek."

„Ez csodálatos nap, de ma nem osztanak pontokat. Holnap még hosszú út vár ránk" – tette hozzá. „Akkor várhatóan hűvösebb lesz egy kicsit, ami elvileg megkönnyíti a helyzetünket a gumik szempontjából. Az időjárás szerephez juthat a versenyen, majd jól kell reagálnom a felmerülő helyzetekre."

Rosbergnek két héttel ezelőtt még 29 pontos előnye volt az összetettben, amely azonban 4 pontra csökkent, amikor Hamilton megnyerte a Brit Nagydíjat, miközben ő egy műszaki hiba miatt kiesett. Most lehetőséget kapott rá, hogy újra eltávolodjon a csapattársától, akinek a 15. helyről kell majd indulnia.

„Biztosra veszem, hogy hamar át fogja verekedni magát a mezőnyön, ezért nehéz megjósolni, hogy mi történik majd" – mutatott rá Rosberg. „Az élről indulva azonnal keményen nyomnom kell a gázt, hogy minél nagyobb előnyre tegyek szert, aztán meglátjuk, mi lesz a stratégiával."

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!