Vágólapra másolva!
James Allison szerint a szövetség korrekt volt, amiért időben felhívta a figyelmet a speciális felfüggesztés betiltására. Úgy véli, a csapatok dolgát csak rövid ideig fogja megnehezíteni a rendszer hiánya.

A Ferrari technikai igazgatója, James Allison szerint a Nemzetközi Automobil Szövetség (FIA) helyesen járt el, amikor a Brit Nagydíj után felhívta a csapatok figyelmét a többségük által évek óta használt felfüggesztés-rendszer, a FRIC várható betiltására. Az FIA a múlt hét elején levélben közölte a csapatokkal, hogy a speciális interlink felfüggesztést szabálytalannak minősítik, ezért már a Német Nagydíjon bajba kerülhetnek a rendszert mégis használó csapatok.

A csapatoknak lehetőségük lett volna arra, hogy a 2015-ös idény elejéig elhalasszák a tiltást, de nem sikerült egyezségre jutniuk. Hockenheimben ezért előfordulhatott volna, hogy egyes istállók óvást nyújtanak be a rendszert használó riválisaik ellen, de végül egyik csapat sem kockáztatott, és minden autóból kiszerelték a FRIC-et. Bár az istállóknak nagyon kevés idejük volt arra, hogy a két nagydíj között elvégezzék a szükséges változtatásokat az autóikon, Allison mégis úgy véli, hogy az FIA helyesen járt el.

„Szerintem az volt a szándékuk, hogy a következő idényre illegálisnak minősítsék a FRIC-et – vagy legalábbis felhívják a figyelmünket arra, hogy a rendszert nem kellene használnunk a jövő évi autóinkban” – mondta a technikai igazgató. „A bejelentést úgy időzítették, hogy nekünk kedvezzenek vele – hiszen így mindenki számára világos volt, mit kell figyelembe vennie a jövő évi autó tervezésénél.”

Alonso pénteken nem tapasztalt különösebb változást a Ferrari viselkedésében Forrás: AFP


„Egy ideje már mindannyian tudtuk, hogy a 2015-ös autó felvázolásakor nem igazán számolhatunk a FRIC jelenlétével” – tette hozzá. „Ők mégis úgy gondolták, hogy az érdekeinket szem előtt tartva előre figyelmeztetnek minket a 2015-ös évvel kapcsolatban. Ez vezetett a hétvégén kialakult helyzethez.”

Nem lesz nehéz alkalmazkodni

Allison szerint a hétvége előtt még bizonytalanság uralkodott a csapatok között a rendszer használatával kapcsolatban, de "amint egyvalaki kijelentette, hogy nem fogja beszerelni az autójába, már elég egyértelmű volt, hogy a többiek is így fognak cselekedni.”

A technikai igazgató szerint az autó vezethetőségét érezhetően befolyásolta a FRIC hiánya, de a csapatok hamar alkalmazkodnak majd a hagyományos felfüggesztéshez, ezért az erősorrendben sem vár különösebb változást. „Úgy vélem, egy kicsit minden autó alulkormányzottabb lett, hiszen az elülső hasmagasság némileg megemelkedett” – magyarázta. „Még korai lenne megmondani, hogy ez megkavarja-e az erőviszonyokat. Ha igen, az is csak rövid ideig fog tartani, mert mindenki alkalmazkodik majd, és megtalálják az optimális beállításokat a FRIC nélkül is.”

A pénteki edzések után a Mercedes elismerte, hogy megnehezítette a dolgukat az interlink felfüggesztés hiánya, a többi élcsapat szerint azonban nem okozott különösebb problémát a váltás.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!