Vágólapra másolva!
A legendás Mauro Forghieri úgy véli, másképp kellene segíteni az előzéseket: például az aerodinamika szerepének csökkentésével, vagy olyan anyagokból készülő fékekkel, mint amilyeneket a közúti autókban használnak.

A Ferrari korábbi legendás főtervezője, Mauro Forghieri azok közé tartozik, akik fintorognak a DRS miatt. Többekhez hasonlóan úgy véli, hogy a 2011-ben bevezetett eszközzel nincs túl nagy értéke az előzéseknek. "Manapság ha valakit egy másodpercen belül megközelít az üldözője, csupán nézheti, ahogy elhúz mellette. Ez nem helyes. Egy világbajnoknak ilyen segítség nélkül is képesnek kell lennie az előzésre, mert különben - legalábbis az én szememben - nem bajnok" - adott hangot véleményének a motorline.cc-nek nyilatkozva.

"Tüntessük el a DRS-t! A DRS ne-vet-sé-ges. A jelenlegi autók aerodinamikáját amúgy sem szeretem. Nem értem, miért nem csökkentjük a szerepét, hogy legyenek hagyományos előzések, DRS nélkül is."

A kritikusok szerint túl sok előzés történik a DRS segítségével Forrás: AFP

Ezzel arra utalt, hogy a kifinomult aerodinamikával tervezett autóknak a piszkos levegőben nehéz követni a másikat a kanyarokban. A Ferrarinál 1960 és 1987 között dolgozó szakembernek más javaslatai is vannak az előzések segítésére. "Ha hagyományos (nem szénszálas) féktárcsákat használnának a Forma-1-ben, a jelenleginek a kétszeresére nőnének a féktávok, és így az előzés is sokkal könnyebb lenne" - mondta.

A benzinnel való takarékoskodással és a hibrid rendszerek alkalmazásával alapvetően egyetért, de azt nem támogatja, hogy az üzemanyag átfolyási sebességének korlátozásával limitálják az erőforrások teljesítményét. "Véleményem szerint a Forma-1 az erőről szól, ezért sportszakmai szempontból ez a szabály elfogadhatatlan" – mondta a 79 éves Forghieri.

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!