Vágólapra másolva!
Úgy érzi, a váltóhibájáig kézben tartotta az irányítást a Brit Nagydíjon. Hamiltont „lesújtotta”, hogy nem kerék-kerék elleni küzdelemben győzte le a csapattársát, mert akkor „kijött volna az igazi különbség” közöttük.

Nico Rosberg előnye az összetettben 29-ről 4 pontra csökkent, amikor váltóhiba miatt kiesett a Brit Nagydíjról, miközben a másik Mercedest vezető Lewis Hamilton a 6. helyről rajtolva megnyerte a versenyt. Bár a csapattársa már előzőleg is közeledett hozzá, az első etapban 5,4-ről 2,8 másodpercre faragva le a hátrányát, aztán a kiállásaik után annak ellenére tovább csökkentve a különbséget, hogy a kemény gumik voltak az autóján, Rosberg úgy érzi, meg tudta volna őrizni a vezetést.

„Jó csatát vívtunk, mint mindig, de (a váltóhibáig) elég jól kézben tartottam az irányítást. Ezért is vagyok különösen csalódott" – nyilatkozta a Sky Sportsnak. „Meglehetősen biztos vagyok benne, hogy megnyertem volna a versenyt."

Rosberg, aki az idén először maradt pont nélkül, elárulta, hogy már a rajt előtt is tapasztalt aggasztó jeleket. „Aztán a helyzet a 20. körtől kezdve fokozatosan romlott. A váltóm időnként üresbe kapcsolt, ezért kuplungolnom kellett. Később még rosszabb lett" – magyarázta. „Azt reméltem, hogy van valamilyen biztonsági üzemmód, és vagy azzal, vagy úgy, hogy teljesen másképp vezetek, eljuthatok a célig. Oké, abba beletörődtem, hogy Lewist el kell engednem, de még így is értékes pontokat szereztem volna. Sajnos azonban nem tehettem semmit, és a csapatomnak sem volt ötlete, amivel megmenthettük volna a váltót."

Hamilton idei 5. győzelmét ünnepelhette Silverstone-ban, ahol egyszer, 2008-ban, már nyerni tudott Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

Rosberg még percekig nem adta fel, és a pálya mellett parkolva is életet próbált lehelni az autójába, mielőtt belátta, hogy nincs tovább. Hamilton győzelme ezzel biztossá vált, de azt állítja, ő is sajnálta csapattársa kiesését.

„Lesújtott, hogy nem vívhattunk kerék-kerék elleni csatát" – jelentette ki. „Úgy is közeledtem hozzá, hogy a kemény gumikat használtam, miközben az ő autóján a közepesek voltak. Tudtam, hogy a verseny végén, amikor majd visszakapom a közepeseket, képes leszek támadást indítani ellene, és ezt izgatottan vártam. De ezen a hétvégén nem így volt elrendelve. A következő futamon azért biztos visszavág, és remélhetőleg tovább harcolhatunk."

Hamilton hozzátette, hogy „nem akarok rosszat a csapattársamnak. Szeretném, ha mindketten a maximumunkat nyújthatnánk, hogy láthatóvá váljon köztünk az igazi különbség."

Bár a Mercedes fölényesen vezet a konstruktőri összetettben, aggasztó, hogy ez már a harmadik verseny volt, amelyről valamelyik pilótájuk műszaki hiba miatt kiesett. A technikai igazgató, Paddy Lowe szerint „az F1-es autók mind nagyon sérülékenyek, hiszen a határokat feszegetve építjük meg őket. Maximális teljesítményre vannak kihegyezve, ezért mindent kisebbre és könnyebbre próbálunk tervezni, mint valaha. Az ilyen esetek a kívülálló számára is bepillantást nyújt abba, hogy mennyire bonyolultak valójában. A színfalak mögött óriási erőfeszítésekre van szükség, hogy ezeket az autókat sikeressé tegyük."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!