Vágólapra másolva!
A hazai pályáján a 6. rajtkockába kerülő brit pillanatokkal az időmérő leintése előtt még az élen állt, de magától lelassított, mert azt hitte, már úgysem javít senki. Utána csalódottan és zavarodottan állt a kamerák elé, elismerve, hogy maga sem érti, miért döntött rosszul. Rosberg fél másodperccel a vége előtt kezdte meg a pole-t érő utolsó körét.

A Mercedes számára is drámai körülmények között fejeződött be a Brit Nagydíj időmérő edzése. Lewis Hamilton, aki a Q3-ban teljesített első körök után még kényelmesen tartotta az első helyet, a végjátékban egy rossz döntés miatt váratlanul a 6. rajtkockában találta magát.

Miután az eső néhány percre újra eleredt a döntő etap közepén, úgy tűnt, a fennmaradó időben már senki nem tud majd javítani. A biztonság kedvéért még sokan kimentek a pályára, amely az első szektorban olyan vizes volt, hogy Hamilton azt hitte, úgysem lehet jobb időt futni, ezért egyszerűen elvette a gázt. Mások viszont tovább próbálkoztak, és nekik lett igazuk: az utolsó szektor az időmérő végéig annyira felszáradt, hogy amit elvesztettek az első kettőben, azt ott könnyedén visszanyerték. Közéjük tartozott a másik Mercedest vezető Nico Rosberg is, aki megszerezte a pole-t, így zsinórban negyedszer rajtolhat majd csapattársa elől.

A láthatóan zavarodott Hamilton néhány perccel később csalódottan állt a kamerák elé, és a BBC kérdésére, hogy miért lassított, azt felelte: „Igazából nem is tudom." Nem tagadta, hogy rosszul ítélte meg a pályaviszonyokat. „Ma hibáztam, amikor félbehagytam a körömet, pedig folytatnom kellett volna" – mondta a Sky Sportsnak. „Én döntöttem így, tévedés volt. Ez határozta meg az időmérőt számomra."

Bár a Mercedes előzőleg megkérte a rádión, hogy ha nem akarja befejezni a körét, álljon félre a közvetlenül mögötte haladó Rosberg elől, Hamilton hozzátette, hogy nem ezért vette el a lábát a gázról. „Amit a csapat mondott, semmilyen módon nem befolyásolta a döntésemet, hogy kiálljak a bokszba. Fantasztikus támogatást kaptam a szurkolóimtól is, ezért most bocsánatot kell kérnem tőlük" – jelentette ki.

Hamilton egyszerűen "rosszul döntött", amikor félbehagyta a körét Forrás: AFP/Dimitar Dilkoff

Hamilton már két héttel ezelőtt, Ausztriában is önhibájából szorult a 9. rajtkockába, amikor a Q3-ban két hibát is elkövetett. Jó startja révén azonban ott rögtön feltornázta magát az élmezőnybe, s végül 2. lett Rosberg mögött. „Most is olyan rajtra lesz szükségem, mint Ausztriában, aztán mindent meg fogok tenni, hogy az élre kerüljek" – ígérte. „Soha nem lehet tudni, hogy mi történik."

Rosberg pole-ja egy hajszálon múlt, mert Hamilton sarkában, mindössze fél másodperccel azelőtt szelte át a rajtvonalat, nekivágva az utolsó körének, hogy a lámpa pirosra váltott. Előzőleg tandemben mindketten megelőzték a lassabban haladó Sergio Pérezt. „Csalódott voltam, hogy Lewis mögött kellett megkezdenem a kört, hiszen így legfeljebb az ő tempójában haladhattam, de nem volt más választásom" – mondta Rosberg. „Éppen sikerült átjutnom a rajtvonalon, aztán Lewis hibázott a 4-es kanyarnál. Ezután elengedett, hogy ne tartson fel. Tudtam, hogy javíthatok az eredményemen, és így is történt. Minden tökéletesen alakult."

Rosberg végül 1,6 másodpercet vert még a 2. helyezett Sebastian Vettelre is. Az eredménye révén jó esélye nyílt rá, hogy a Brit Nagydíjon tovább növelje már most 29 pontra rúgó előnyét, de azt mondta, sohasem beszélt a Hamiltonnal szembeni lélektani előnyről. „A lendület pillanatnyilag az én oldalamon áll, és ezt maximálisan ki kell használnom, mert amilyen könnyen jön, olyan könnyen megy" – mutatott rá. „Az időmérőért nem osztanak pontokat, de egy ilyen autóval minden lehetséges. Az élről rajtolni nagy előnyt jelent."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!