Vágólapra másolva!
A silverstone-i szezon közbeni teszten próbálják ki a nagyobb abroncsokat, amelyek 2017-ben kerülhetnének bevezetésre. A Pirelli a 2015-ös idényre is változtatna a gumijain.

A Brit Nagydíj utáni napokban megrendezésre kerülő szezon közbeni teszten a Lotus ki fogja próbálni a Pirelli kísérleti, 18 collos gumijait. A gumigyártó már régóta tervezi, hogy a jövőben a jelenlegi 13 collosnál nagyobb abroncsokat gyárt a Forma-1-es csapatoknak, és azt tartják reálisnak, hogy a 2017-es idényben kerülhetnek bevezetésre az új gumik.

A Lotus a silverstone-i teszt szerdai napján fogja kipróbálni az új gumikat, amelyeket egyelőre nem a teljesítmény, hanem a kinézet szempontjából vizsgál a Pirelli. Amennyiben elégedettek lennének a látvánnyal, a kutatás-fejlesztési részleget irányító Maurizio Boiocchi szerint akár hónapokon belül képesek lennének a gumik sorozatgyártására is. „Addig is szívesen fogadjuk bárki véleményét az új elképzelésről – reméljük, az emberek örülnek majd, hogy valami újat láthatnak a pályán” – mondta az olasz.

A Pirelli a jelenlegieknél nagyobb gumikat szeretne Forrás: AFP

Noha a Pirelli egyelőre a 18 collos gumik bevezetését tervezi, a sportigazgató Paul Hembery szerint ennél is nagyobb abroncsokra lenne szükség, hogy látványos legyen a különbség. „Ha az F1 drámai változást akar elérni, akkor valószínűleg a 19 collos gumik lennének a legjobbak” – vélekedett. „Hiszen pont azért kerülne sor a változtatásra, hogy valami újdonságot vezessünk be az F1-ben. 18 colos gumikat használunk a raliban és a GT autókon is – a Forma-1-ben tényleg egy kivételes megoldást kellene alkalmaznunk.”

A Pirelli ugyanakkor azt is elfogadja, ha maradnak a 13 collos gumik, a döntés ugyanis nem az ő kezükben van. Az olaszok egyébként már dolgoznak a 2015-ös gumik fejlesztésén is, és Hembery már most látja, hogy valószínűleg változtatásokra lesz szükség jövőre. „Elsősorban a futófelületen dolgozunk, mert látunk egy olyan területet, ahol valószínűleg koncentrálódik a hő” – magyarázta.

„Arra is rájöttünk, hogy a kemény gumik tervezésénél talán túl konzervatívak voltunk. Ezt azonban csak a szezon végén tudjuk érdemben megítélni, hiszen még nagy ugrásokra lehet számítani az autók teljesítményében”- tette hozzá. „Abban viszont biztos vagyok, hogy elvégzünk majd néhány kisebb változtatást.”