Vágólapra másolva!
Az egy évvel elhalasztott debütálás miatt mégsem a Dallarát bíznák meg az autó építésével, de minél több alkatrészt vásárolnának egy másik istállótól. Heteken belül megegyezhetnek a Ferrarival.

A Forma-1-be már a 2015-ös idényre nevezési jogot kapott új amerikai csapat tulajdonosa, Gene Haas a múlt héten erősítette meg, hogy a következő idényben a túl rövid felkészülési idő miatt még nem fognak rajthoz állni. A 2016-os debütáláson azonban töretlenül dolgoznak: amerikai központjukban, Kannapolisban már majdnem elkészült az F1-es projekt otthonául szolgáló létesítmény, Haas pedig technikai partnert keres a többi istálló között.

Az eredeti tervek szerint Haas nem épített volna saját autót a csapat első idényére, hanem a Dallarát bízták volna meg a gyártásával. Az egy évvel későbbi debütálás miatt azonban változott a helyzet, Haas szerint nem lesz szükség a Dallara segítségére. Ehelyett egy olyan technikai partnert keresnek az F1-es istállók között, amelytől nem csak motort, hanem egyéb alkatrészeket is vásárolhatnak. Az ügyfélautókra vonatkozó szabályok ugyanis a 2015-ös idénytől lazábbak lesznek, a csapatok az autók több elemét vásárolhatják meg egymástól.

„Sok időt töltöttünk a Ferrarinál, és a Mercedesszel is voltak kisebb megbeszéléseink” – árulta el Haas az Autosportnak, amikor a lehetséges partnerekről kérdezték. „A motorszállító személye csak az egyik fele a kérdésnek, de még dolgozunk az ügyön.”

Gene Haas biztos benne, hogy 2016-ra sikerül felkészülniük Forrás: AFP

Haas elmondta, a Dallarától akkor vásároltak volna autót, ha a 2015-ös debütálás mellett döntöttek volna. Az egy évvel hosszabb felkészülési idő miatt azonban képesek lesznek arra, hogy a technikai partner segítségével saját autót építsenek. Ehhez azonban arra van szükségük, hogy minél több alkatrészt tudjanak vásárolni a másik gyártótól. „A forrásoknak körülbelül 50 százaléka áll rendelkezésünkre ahhoz, hogy saját autókat kezdjünk építeni. Ez a végső célunk, és ezt is fogjuk tenni” – jelentette ki.

„Most viszont szeretnénk a lehető legjobban kihasználni, hogy egyre több alkatrészt lehet vásárolni a többi csapattól. Túl sokba kerülne, ha az összes kicsi, bonyolult alkatrészt nekünk kellene megépítenünk” – vélekedett az amerikai. „Az autó többi részét, például a kasztnit viszont magunk építenénk.”

Annak ellenére, hogy a Ferrarival folytatja a legelőrehaladottabb tárgyalásokat, és a Kanadai Nagydíj legnagyobb részét is az istállónál töltötte, Haas szerint még nem biztos, hogy az olaszokkal lépnek majd kapcsolatba. „Amíg nem írjuk alá a szerződést, minden nyitott” – mondta. „Remélem, a következő néhány hétben megállapodhatunk valakivel. Bár 2016-ig nem fogunk versenyezni, gyorsan el fog telni a következő év. Ezért fontos, hogy már most kapcsolatba lépjünk valakivel, és nekiálljunk a munkának.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!