Vágólapra másolva!
A motorjuk gyerekbetegségeit kikúrálták, a Kanadai Nagydíjon bevetésre kerülő új alkatrészekkel befejeződik a folyamat.

A Renault jelentős lemaradásban kezdte a szezont a másik két motorszállítóhoz, a Ferrarihoz, és főleg a Mercedeshez képest. A hajtásláncuk nemcsak gyengébb, hanem megbízhatatlanabb is volt – elsősorban a hibrid rendszer vezérlése terén küszködtek gondokkal –, de azt ígérték, néhány verseny alatt behozzák a lemaradásukat. A programjukat a pálya mellől irányító Rémi Taffin szerint ez mostanra megtörtént.

„Az idény elején azt mondtuk, hogy vészüzemmódban működünk, és a Kanadai Nagydíjtól kezdve érjük majd el a normális szintet" – idéző őt a Renault Sport honlapja. „Az utóbbi négy futamon számtalan frissítést végeztünk, és a folyamat Montrealban lezárul, ami lényegében azt jelenti, hogy most fogjuk meglátni, hol állunk a riválisainkhoz képest."

Ez a kanadai pályán, amelyen több, a végsebességet díjazó egyenes is van, különösen fontos lehet. Az energiavisszanyerés ugyanakkor Taffin szerint annak ellenére nehéz lesz, hogy a fékeket komoly terhelés éri. „Számtalan új alkatrészt kapunk, amelyek elsősorban a jobb megbízhatóságot szolgálják" – magyarázta. „Emellett az előző versenyekhez hasonlóan további frissítéseket végeztünk a szoftveren, hogy javítsuk a vezethetőséget és az energiafelhasználást."

A Renault-nál úgy érzik, behozták a lemaradást Forrás: Red Bull

A Renault kinyomozta és megszüntette a Sebastian Vettel és a két Toro Rosso kieséséhez vezető okokat is. „Lépéseket tettünk annak érdekében, hogy ezek az esetek a jövőben ne ismétlődjenek meg" – mondta Taffin. „Konkrétan kivizsgáltuk Vettel problémáját, amelyről kiderült, hogy az MGU-H mechanikai meghibásodására vezethető vissza. Az érintett alkatrészt átterveztük, és újabb ellenőrzéseket vezettünk be, hogy biztosítsuk a megbízhatóságát."

„A Toro Rossók kipufogógondjainak szintén utánajártunk a csapattal, és kiderítettük, a jövőben hogyan kerülhetjük el az ilyeneket a diagnosztikai módszerek, valamint a teljes kipufogórendszer viselkedésének megértése révén."

A Renault partnerei közül az első hat versenyen a Red Bull gyűjtötte a legtöbb, 99 pontot, amellyel a konstruktőri összetett 2. helyén áll.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!