Vágólapra másolva!
Paul Hembery nyitott rá, hogy újragondolják a leszorítóerő és a mechanikus tapadás közötti egyensúlyt.

Miután az idén ismét felvetődött, hogy az izgalmasabb küzdelem érdekében a mechanikus tapadás arányát növelni kellene a leszorítóerő rovására, a Pirelli sem emelt kifogásokat az elképzeléssel szemben. Legalább másfél évtizede rendszeresen felmerül, hogy az előzéseket az aerodinamika túl hangsúlyos szerepe nehezíti meg: az autók nem tudnak elég közel maradni egymáshoz a kanyarokban, mert a hátul haladón a szélárnyék miatt csökken a leszorítóerő.

„Ezt a kérdést is megvitattuk tavaly, amikor először láttuk az új szabályrendszert: legyen gyengébb az aerodinamika, mi pedig szívesen készítünk szélesebb gumikat" – mondta a Pirelli F1-es programját irányító Paul Hembery. „A csapatok ezt akkor nem érezték szükségesnek, és azt akarták, hogy tartsuk meg a gumik korábbi méretét, ezért nem léphettünk arra az útra."

„Mi azonban mindig hangsúlyoztuk, hogy mindig azt tesszük, amit a sport kíván tőlünk. Ha azt szeretnék, hogy csináljunk régi vágású, szuperszéles gumikat, megtesszük; 15 vagy 20 collosak legyenek? Csak mondják meg, és olyanokat fogunk készíteni. Először azt kell eldönteni, hogy mit próbálunk elérni pontosan."

A Pirelli szívesen készítene nagyobb gumikat Forrás: Lotus

Egyes versenyzők – legutóbb például Fernando Alonso – nyíltan nehezményezték azt is, hogy miután a Pirellit tavaly sok kritika érte a gyorsan elhasználódó gumik miatt, az idén a ló túloldalára átesve túl kemény keverékű, ezért gyengén tapadó abroncsokat készítettek. Hembery szerint azonban ez helyszínről helyszínre változik.

„Mivel csak négy keverék van, bizonyos esetekben kompromisszumokat kell kötnünk, míg máskor beletrafálunk a közepébe. Ez a változatosság azonban csak segít kiszámíthatatlanabbá tenni a versenyeket" – vélte.

Egyetértett vele a múlt hétvégén a Hungaroringre látogató DTM gumiszállítója, a Hankook programját irányító, korábban a Michelin F1-es projektjén dolgozó Cristophe Sucki is. Ő az Origo GPhírek kérdésére azt mondta, a Pirelli szép munkát végez, ha figyelembe vesszük, hogy milyen szélsőséges hőmérsékleti és pályaviszonyokat kell lefedniük a mindössze négy keverékkel. Hozzátette, hogy a gumiháború idején a Michelin olykor ezer különféle keveréket is kipróbált egyetlen szezon alatt.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!