Amikor tavaly ősszel kiderült, hogy Kimi Räikkönen idén Fernando Alonso csapattársaként visszatér a Ferrarihoz, mindenki kíváncsian várta, mire megy egymással a két világbajnok. Az idény első versenyein azonban nem zajlott szoros küzdelem közöttük: a spanyol eddig mind az öt nagydíjon jobb helyen ért célba, mint Räikkönen, bár Barcelonában ezt valószínűleg az eltérő taktikájának is köszönhette. A világbajnokságban 32 pont választja el őket egymástól, Alonso a 3., Räikkönen pedig a 11. helyen áll a tabellán.
Noha a finn gyakran panaszkodott arra, hogy nehezen kezelhető az autója, James Allison szerint ezek a problémák nem csak őt, hanem Alonsót is érintik. A Ferrari technikai igazgatója úgy véli, az idei szabályok mellett minden versenyzőnek nagyobb kihívással kell szembenéznie, Räikkönen helyzete nem egyedi.
„Nem lenne teljesen igazságos, ha azt mondanánk, hogy Kimi jobban küszködik, mint Fernando” – idézi Allisont az ESPNF1.com. „Az új szabályok bizonyos elemei miatt az idei autókat nehezebb vezetni, de ez minden versenyzőt érint. Sokkal nagyobb a motor nyomatéka, alacsonyabb az aerodinamikai tapadás, és az autók kevésbé agresszívak, mint tavaly. Mindez azt jelenti, hogy nehéz őket vezetni – senkinek sincs könnyű dolga, sem a mezőny elején, sem a hátsó felében.”
Allison szerint Alonso azért tudott jobb teljesítményt nyújtani az első futamokon, mert hamarabb alkalmazkodott a változásokhoz, de Räikkönen is kezdi elkapni a fonalat. „Kiminek a kigyorsításoknál és a fékezésnél vannak gondjai, de ezeket Fernando is tapasztalja, ahogy szerintem a többi csapat versenyzői is” – mondta. „Csak arról van szó, hogy Kimi egy kicsit lassabb, mint Fernando – a szezon előrehaladtával azonban egyre jobban csökken közöttük a különbség.”
A Ferrari a Mercedeshez képest jelentős lemaradással kezdte az idényt, s bár sokan a németek erős hajtásláncában látják a siker kulcsát, Allison szerint a kasztni terén is nagy az előnyük. „Az olyan pályákon erősebbek vagyunk, ahol az első gumik kapják a nagyobb terhelést, de nem hiszem, hogy bármely pályán olyan kasztnit tudnánk bevetni, amely felveszi a versenyt a Mercedesével vagy a Red Bulléval” – vélekedett. „A lemaradásunk nem óriási, de még mindig sokat kell dolgoznunk azért, hogy valóban elégedettek lehessünk a kasztnink teljesítményével.”
Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!
Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!