Vágólapra másolva!
A technikai igazgató James Allison szerint Alonso is küszködik a finnt érintő problémákkal, de egyelőre gyorsabb Räikkönennél. A Ferrarinak a kasztnija is gyengébb, mint a Mercedesé és a Red Bullé.

Amikor tavaly ősszel kiderült, hogy Kimi Räikkönen idén Fernando Alonso csapattársaként visszatér a Ferrarihoz, mindenki kíváncsian várta, mire megy egymással a két világbajnok. Az idény első versenyein azonban nem zajlott szoros küzdelem közöttük: a spanyol eddig mind az öt nagydíjon jobb helyen ért célba, mint Räikkönen, bár Barcelonában ezt valószínűleg az eltérő taktikájának is köszönhette. A világbajnokságban 32 pont választja el őket egymástól, Alonso a 3., Räikkönen pedig a 11. helyen áll a tabellán.

Noha a finn gyakran panaszkodott arra, hogy nehezen kezelhető az autója, James Allison szerint ezek a problémák nem csak őt, hanem Alonsót is érintik. A Ferrari technikai igazgatója úgy véli, az idei szabályok mellett minden versenyzőnek nagyobb kihívással kell szembenéznie, Räikkönen helyzete nem egyedi.

Allison szerint Räikkönen egyre gyorsabb Forrás: AFP

„Nem lenne teljesen igazságos, ha azt mondanánk, hogy Kimi jobban küszködik, mint Fernando” – idézi Allisont az ESPNF1.com. „Az új szabályok bizonyos elemei miatt az idei autókat nehezebb vezetni, de ez minden versenyzőt érint. Sokkal nagyobb a motor nyomatéka, alacsonyabb az aerodinamikai tapadás, és az autók kevésbé agresszívak, mint tavaly. Mindez azt jelenti, hogy nehéz őket vezetni – senkinek sincs könnyű dolga, sem a mezőny elején, sem a hátsó felében.”

Allison szerint Alonso azért tudott jobb teljesítményt nyújtani az első futamokon, mert hamarabb alkalmazkodott a változásokhoz, de Räikkönen is kezdi elkapni a fonalat. „Kiminek a kigyorsításoknál és a fékezésnél vannak gondjai, de ezeket Fernando is tapasztalja, ahogy szerintem a többi csapat versenyzői is” – mondta. „Csak arról van szó, hogy Kimi egy kicsit lassabb, mint Fernando – a szezon előrehaladtával azonban egyre jobban csökken közöttük a különbség.”

A Ferrari a Mercedeshez képest jelentős lemaradással kezdte az idényt, s bár sokan a németek erős hajtásláncában látják a siker kulcsát, Allison szerint a kasztni terén is nagy az előnyük. „Az olyan pályákon erősebbek vagyunk, ahol az első gumik kapják a nagyobb terhelést, de nem hiszem, hogy bármely pályán olyan kasztnit tudnánk bevetni, amely felveszi a versenyt a Mercedesével vagy a Red Bulléval” – vélekedett. „A lemaradásunk nem óriási, de még mindig sokat kell dolgoznunk azért, hogy valóban elégedettek lehessünk a kasztnink teljesítményével.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!