Vágólapra másolva!
Az utánpótlás-szériában a pole pozíciót megszerző Stephane Richelmi ideje kevesebb mint 4 másodperccel volt lassabb Hamilton legjobb körénél, Pérez szerint ez már kínos. A Pirelli viszont nevetségesnek tartja, hogy az abroncsaikra fogják a lassulást.

Sergio Pérez szerint „kínos”, milyen közel kerültek a GP2-es autók a Forma-1-esek tempójához a Spanyol Nagydíj pénteki napján. Az F1-es szabadedzések legjobb körét Lewis Hamilton futotta meg, akinek 1:25.524-es ideje mindössze 3,7 másodperccel volt gyorsabb, mint az utánpótlás-kategóriában pole pozíciót szerző Stephane Richelmié.

„Szerintem kínos, hogy a GP2-es autók ilyen közel vannak hozzánk, miközben sokkal kisebb költségvetésből dolgoznak” – nyilatkozta Pérez, aki pénteken csak fél másodperccel tudott jobb kört futni Richelminél. „A Pirellinek agresszívabb gumiválasztást kellene alkalmaznia, különben vasárnap csak követni fogjuk egymást egy unalmas versenyen.”

A pénteki szabadedzések után több versenyző is arra panaszkodott, hogy a Pirelli túl kemény gumikat vitt a barcelonai pályára, és az idei autók csökkentett leszorítóereje mellett Pérez szerint sem működnek megfelelően az abroncsok. „A Pirelli egyáltalán nem segít abban, hogy keményebben hajthassunk, és jobban élvezzük a vezetést” – mondta a mexikói. „Szerintem tavaly túlreagálták a gumik elhasználódásával kapcsolatos problémáikat.”

Pérez elégedetlen volt a Pirelli gumijaival Barcelonában Forrás: AFP

„Remélem, hallgatni fognak ránk. A versenyzői eligazításon mindenki arra panaszkodott, hogy folyamatosan csúszkálnak az autók, és nehéz tapadást találni” – folytatta Pérez. „Remélem, a Pirelli reagál erre, és hallgat a versenyzők és szurkolók panaszaira. Tenniük kell valamit, hogy érdekesebb legyen a versenyzés, mert így unalmas vasárnapok várnak a szurkolókra.”

A Pirelli sportigazgatója, Paul Hembery eközben „nevetségesnek” minősítette azokat a kritikákat, melyek szerint a keményebb gumik miatt lettek lassabbak a köridők. „Nem reagáltuk túl a helyzetet, de ezt az évet más hozzáállással kellett megkezdenünk” – mondta Hembery, aki szerint a rengeteg szabályváltozás mellett nehéz volt megfelelő gumikat gyártani a 2014-es idényre. „Csak néhány teszten próbálhattuk ki őket – a vadonatúj autókhoz lehetetlen volt tökéletes gumikat gyártanunk.”

„Ha az idény közben is lehetőségünk lenne változtatni a gumikon, és 12 különböző keverék közül választhatnánk, akkor sok különböző megoldásra lennénk képesek. Így viszont lényegében három keverék áll rendelkezésünkre, amelyeknek az 50 és a 15 fokos aszfaltokon is működniük kell” – magyarázta. „Ezért néha kompromisszumot kell kötnünk, néha pedig jobban alakul a helyzet. Ilyen ez a sport.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!