Vágólapra másolva!
Paul Hembery szerint hatalmas előrelépés, hogy az idén nem hároméves autókkal kell tesztelniük a jövő évi abroncsokat. Vizes pályán azonban több gyakorlásra lenne szükségük.

A Pirelli az elmúlt években rendszeresen panaszkodott arra, hogy nem tudják megfelelően tesztelni a következő évre szánt abroncsaikat, hiszen a szezon közbeni gyakorlások betiltása miatt csak régebbi autókon próbálhatták ki a gumikat. Idén viszont a csapatok négy nagydíjhelyszínen még két napot eltölthetnek a pályán a verseny után, és a nyolc tesztnapból egyen mindenképpen a gumikkal kell dolgozniuk. A Mercedes, a Williams és a Caterham már meg is tette ezt Bahreinben.

„Óriási előrelépés, hogy a verseny után az idei autókon próbálhattunk ki néhány megoldást, és nem hároméves autókkal kellett tesztelnünk” – nyilatkozta az Autosportnak Paul Hembery, a Pirelli sportigazgatója. „Nagyon sokat segít, hogy a jelenlegi autókon tudtunk ellenőrizni néhány paramétert.”

A Pirellinek több vizes pályás tesztre lenne szüksége Forrás: Red Bull

Hembery nemrég úgy nyilatkozott, hogy a gumimelegítők 2015-re tervezett betiltása a jelenlegi abroncsok mellett túl veszélyes lehet, de most úgy érzi, ezen a téren is sikerült előrelépniük. „Egyre többet tanulunk a 2015-ös gumikról, és kicsit azt is kipróbáltuk, milyen gumimelegítők nélkül körözni. Erről majd egy műszaki jelentést kell írnunk az FIA-nak” – magyarázta.

Hembery elmondta, a 2015-ös idényre több változtatást is terveznek végrehajtani az abroncsaikon. „Ha az autók olyan gyorsak lesznek jövőre, mint amire számítunk, akkor szeretnénk némileg változtatni a futófelületen, most ugyanis minden terhelés középre koncentrálódik” – magyarázta. „Azon is dolgozunk, hogy kevesebb legyen a gumitörmelék - a jelenlegi abroncs csak egy köztes megoldás.”

A biztató fejlemények ellenére a sportigazgató elismerte, hogy a vizes pályára való gumik tesztelése továbbra is problémát jelent számukra. Az előszezon során egy jerezi tesztnapot az esőgumik próbálgatására szántak a csapatok, de Hembery szerint ez nem elegendő. „Nem tudjuk, hogyan javíthatnánk a helyzeten – nagyon kevés szimulációs munkát tudunk végezni, ráadásul vizes pályára is szükségünk van” – mondta. „Idén ez esőgumik terén is sokat léptünk előre, de ha ennél is többet akarunk tenni, akkor valószínűleg a csapatokhoz kell fordulnunk.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!