Vágólapra másolva!
A célegyenesben posztoló zászlós bíró rosszul hallotta a főnöke utasítását a rádión. Már korábban is volt példa ilyesmire.

Az Auto Motor und Sport kiderítette, hogy miért intették le egy körrel az eredeti, 56 körös versenytáv vége előtt a múlt vasárnapi Kínai Nagydíjat. A győztest, Lewis Hamiltont megzavarta, hogy már az 55. kör végén meglengették neki a kockás zászlót, de amikor a rádión érdeklődött a csapatánál, megnyugtatták, hogy a futamból még hátra van egy kör.

Utólag azonban a tévedés miatt az 54. kör végén fennálló sorrendet könyvelték el végeredményként, mert a Forma-1 Sportszabályzatának 43.2-es cikkelye úgy rendelkezik, hogy ha valamiért a kelleténél hamarabb veszik elő a kockás zászlót, akkor az azt megelőző kört kell az utolsónak tekinteni.

A zászlós bíró félrehallott egy üzenetet Forrás: AFP

A hiba egy egyszerű kommunikációs problémából adódott. A sanghaji sportbírók főnöke, Zuang Tao megkérdezte a versenyigazgatót, Charlie Whitingot, hogy adjanak-e a versenyzőknek az utolsó kör kezdetére utaló zászlójelzést. Whiting azt felelte, hogy ez a Forma-1-ben nem szokás, ezért Tao a rádión szólt a célegyenesben posztoló zászlós bírónak, hogy "csak a kockás zászló kell." Ő azonban nem értette világosan az üzenetet, ezért visszakérdezett, hogy akkor kell-e meglengetnie. Tao azt válaszolta neki, hogy "most nem kell zászló!", de a bíró ebből nem hallotta a "nem" szót, ezért leintette Hamiltont a kockás zászlóval. Mivel a hibát azonnal felismerték, a többi versenyzőnek már nem adtak rossz jelzést.

Ilyen tévedések előfordulnak néha. A jelenleg a 43.2-es cikkelyben foglalt szabály azután született, hogy az 1985-ös Brit Nagydíjat a kelleténél egy körrel hamarabb intették le. Kínában csak egy helycsere történt az utolsó két körben - Kamui Kobajasi néhány kanyarral a verseny vége előtt megelőzte Jules Bianchit -, Silverstone-ban viszont komolyabb következményekkel járt a hiba. Bár a győztes személyére (Alain Prost nyert) nem volt hatással, Jacques Laffitte Ligier-jéből abban a körben fogyott ki a benzin, amely eredetileg az utolsó lett volna. Mivel így levezető kör lett belőle, Laffitte a hiba jóvoltából megtarthatta a 3. helyét, ez azonban feldühítette a mögötte célba érő Nelson Piquet-t, aki a dobogón végezhetett volna, ha a versenyt a helyes pillanatban intik le.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!