Vágólapra másolva!
Sebastan Vettel nehezen engedte el maga mellett csapattársát, pedig rádión ismét utasították erre. Ricciardo nem biztos benne, hogy a német szándékosan húzódott félre.

Daniel Ricciardo a Kínai Nagydíj 25. körében érte utol a 4. helyen haladó Sebastian Vettelt, láthatóan jobb tempót diktált, mint az első kiállása után lelassuló csapattársa. A Red Bull ezért arra utasította a németet - Bahrein után másodszor-, hogy engedje el maga mellett Ricciardót. Vettel a rádión azt válaszolta erre, hogy „balszerencse”, és a pályán mutatott helyezkedése nem igazán utalt arra, hogy engedelmeskedni akar a főnökeinek.

Végül az első kanyarban sikerült Ricciardónak az előzés, de nem világos, hogy Vettel szándékosan engedte-e el, vagy csak egy hiba miatt sodródott le a rosszabbul tapadó külső ívre. Vettel szerint az előbbi a helyes állítás. "Nem lett volna értelme feltartani (Ricciardót). Sokkal gyorsabb volt, el kellett engednem" - nyilatkozta a verseny után a Sky Sportsnak.

Nico Rosberg és Sebastian Vettel párharca Forrás: Red Bull

Ricciardo azonban kételkedik ebben: "Nem tudom, nem vagyok biztos benne. Vagy szerencsém volt, vagy helyet hagyott nekem, de végül sikerült megelőznöm. Nem tudtam, hogy mit mondott (Vettel) a verseny alatt. Nem voltam biztos benne, hogy milyen stratégián van, de megelőztem. Nem akarok semmilyen konfliktust kettőnk között" - nyilatkozta.

"Mindenki a saját csapattársa teljesítményét figyeli, és biztos vagyok benne, hogy Seb nem elégedett a mai eredményével. Ettől még nem fog olyan helyzet kialakulni, hogy nem fog hozzám szólni. Biztos vagyok benne, hogy továbbra is fogunk beszélgetni. Keményebben fog dolgozni, hogy rájöjjön, hol javulhatna a következő alkalomra. De én sem fogok pihenni..." – tette hozzá.

Daniel Ricciardo Forrás: Red Bull

Christian Horner, a Red Bull csapatfőnöke Vettel állítását támasztotta alá: "Nyilvánvalóan félreállt az útból, és elengedte a csapattársát" - nyilatkozta.

A csapat abban a szituációban azzal nyugtatta Vettelt, hogy más taktikán van, ezért kell elengednie Ricciardót. Végül azonban ugyanannyi kiállással teljesítette a futamot a két versenyző. „Megcseréltük az autók sorrendjét azon a ponton, mert azt vizsgáltuk, hogy nem jobb-e átállni a három kiállásos stratégiára a verseny szempontjából, mert akkor még két etapra tehettük volna fel friss opciós gumit. De aztán végül a két kiállás volt a jobb választás” - folytatta Horner.

"Fontos tudnunk, hogy Seb miért küszködött, miért nem volt olyan gyors ma, mint Daniel. Nem érezte úgy az autót, ahogy szüksége lett volna rá. Nem tudja úgy olvasni az autó és a gumik jelzéseit, ahogy régebben tette."

Ricciardo végül a 4., Vettel az 5. helyen ért célba. Az ausztrál úgy érezte, hogy miután az utolsó körökben megközelítette Fernando Alonso Ferrariját, előzésre is lesz esélye, csakhogy erre már nem maradt ideje. "Csak 1,2 másodperccel mögötte értem be a célba, a következő körben már DRS-sel támadhattam volna" - vélte. "Közel kerültünk hozzá, de nem elég közel."

Horner szerint ez a volt a maximum, amit száraz pályán a két versenyző kihozhatott a versenyből.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!