Vágólapra másolva!
A venezuelai mindkét szabadedzésen olyan hibákat mutatott be Kínában, amilyeneket egy újonctól sem várna az ember, Romain Grosjean viszont megmutatta, hogy a Lotus akár pontot is szerezhet.

Pastor Maldonado a Kínai Nagydíj első napján mutatott vezetésével ismét bőséges beszédtémát szolgáltatott a paddockban: az első szabadedzésen kis híján a falnak ment és megpördült a 9-es kanyarban, mert ahelyett, hogy előre nézett volna, a Lotus kormányát babrálta. „Túl sok dolgunk van a bokszból kivezető körben” – nyilatkozta később.

A második szabadedzés 20. percében még súlyosabbat hibázott: a bokszba vezető úton, a Hamilton 2007-es kicsúszásáról elhíresült kanyarban lesodródott az útról, és a falhoz vágta a Lotust. A kitört első futómű azt jelentette, hogy pénteki edzésnap ott és akkor befejeződött a számára, így nem is tudott hosszú etapokat teljesíteni.

A venezuelai elismerte, hogy az ő felelőssége volt a baleset. „Hibáztam a boksz bejáratánál” – nyilatkozta a sanghaji paddockban, és azt is elárulta, hogy azért sietett, mert a versenykörülményeket próbálta szimulálni, amikor minden másodperc számít. „Túl optimista voltam a bokszbejáratnál, és itt a bukótér meglehetősen rövid. Ez trükkös része a pályának, már korábban is láttunk itt baleseteket” – próbálta mentegetni magát.

Pastor Maldonado a Lotus E22-esben Kínában Forrás: Lotus

A hibák ellenére Maldonado elégedett volt a Lotus fejlődésével. „Világos, hogy előre léptünk, nemcsak a kasztnival, hanem a motorral is. Jobb lett az autó, mint az elmúlt futamokon. Nem tudom, hogy mennyit javultunk, de magabiztosak vagyunk. Korábban sok problémánk volt, főleg a kanyarok kijáratánál, és ez most sokkal jobb lett. Nem mintha sok dolgot változtattunk volna az autón, egyszerűen csak minden egy kicsit jobban működik”- folytatta. „Csodálatos lenne, ha holnap bejutnánk a legjobb 10-be az időmérőn, a versenyen a pontszerzés is elképzelhető” – tette hozzá. „Teljesen más filozófia szerint állítottuk be az autót, és most egy csomó adatunk van, amiket kielemezhetünk. Jobb lett az időmérős üzemmód is, ezen sokat dolgoztunk.”

Grosjean tekintélyes mennyiségű, 60 kört tett meg pénteken, délután a 9. helyen végzet. a francia egyetértett csapattársával az autó fejlődését illetően. „Előrébb végeztünk. Pont ezt akartam, szerintem jó napot zártunk. Gyorsabb lett az autónk, elvégeztünk néhány tesztet, amit el akartunk, és úgy tűnik, a helyes irányba tartunk” - nyilatkozott Grosjean. „Természetesen még nem tökéletes a helyzet, nincsenek csodák, de az autó elég jó lett, elégedettek lehetünk ezzel a nappal” – tette hozzá.

Alan Permane, a Lotus vezető verseny mérnöke elárulta, hogy Grosjean egyelőre kényelmesebben érzi magát az E22-esben, mint Maldonado, de az adatokból látják, hol tudna javulni a venezuelai. Azt is közölte, hogy Maldonado autója nem sérült meg komolyabban, a harmadik szabadedzésre ezért biztosan elkészülnek a javításával.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!