Vágólapra másolva!
Christian Horner legalábbis így gondolja. Helmut Marko szerint már az FIA is fontolgatja, hogy egyes szabályokon változtat a visszajelzések alapján.

Az FIA Nemzetközi Fellebbviteli Bírósága április 14-én, jövő hétfőn tárgyalja a Red Bull fellebbezését Daniel Ricciardo melbourne-i kizárása ellen. Az ausztrál versenyző eredetileg a 2. helyen végzett az idénynyitón, az eredményét azonban utólag törölték, mert kiderült, hogy az autójában az üzemanyag pillanatnyi átfolyási sebessége a hitelesített eszköz szerint rendszeresen átlépte a 100 kg/ó-s megengedett felső határt.

A Red Bull azonban vitatja ezt: az üzemanyag-nyomócsőben elhelyezett saját szenzoraik állítólag azt mutatták, hogy végig a limit alatt maradtak. Szerintük a hivatalos szabályzat helyett csak a Charlie Whiting személyes álláspontját tükröző technikai direktívák egyike rendelkezik arról, hogy a Gill Sensors által gyártott szabványos átfolyásmérők adatait kell mérvadónak tekinteni, s miután azokkal a Red Bullnak Melbourne óta is többször meggyűlt a baja, Christian Horner úgy véli: a tárgyaláson jobban lettek az esélyeik.

„Azok a pontok létfontosságúak. Minden pont létfontosságú" – mondta a Red Bull főnöke. „Szerintem nagyon erős ügyünk van. Ahogy egyre több verseny ment le, a probléma jellege és mibenléte világosabbá vált. Remélhetőleg lesz lehetőségünk tisztességesen előadni az érveinket, és visszaszerezhetjük Daniel megérdemelt második helyét."

Ricciardo idén már több büntetést is kapott, Malajziában veszélyes kiengedés miatt Forrás: AFP

Horner hangsúlyozta, hogy a Renault keményen dolgozik a motorja teljesítményhátrányának ledolgozásán, de a Red Bull így is tűrhetően áll. „Ha meggondoljuk, hol tartottunk öt héttel ezelőtt, a bahreini teszten, még egy versenytávot sem tudtunk volna teljesíteni, nemhogy ütőképesen" – mutatott rá. „Kínában, ahol van egy kilométeres egyenes, nagyon nehéz lesz tartani a lépést a Mercedesszel, de miután visszatértünk Európába, elkezdhetjük ledolgozni a hátrányunkat velük szemben."

A Red Bullnál nem titkolják, hogy elégedetlenek az új szabályok némelyikével – különösen azzal, hogy a motorok szerepe nagyon hangsúlyossá vált –, és Helmut Marko azt állítja, némelyik esetében az FIA már módosítást fontolgat. A csapat tanácsadója elhibázottnak tartja például, hogy egy veszélyes kiengedésért a versenyző 10 másodperces stop&go büntetést kap, és a következő futam rajtrácsán még tíz hellyel hátrébb is sorolják. Malajziában ez történt Ricciardóval is.

„Szegény Daniel semmi rosszat nem tett" – nyilatkozta a Red Bull tulajdonában lévő Servus TV-nek. „Létezik egyéni és konstruktőri bajnokság is. Csapatként kellett volna levonni tőlünk pontokat, vagy pénzbírságot kellett volna kapnunk."

„Szerintem egyébként még veszélyes kiengedésről sem volt szó. Daniel elindult, de észrevette, hogy hoppá, az egyik kerekem lötyög, ezért visszatoltuk a garázs elé. Nem volt semmiféle veszély."

Marko elárulta, hogy Bahreinben megosztotta az aggályait az FIA-elnök Jean Todttal, aki azt ígérte, átgondolja a javaslatait. Különösen az autók alacsony orrával kapcsolatban vannak fenntartásai, mert Kamui Kobajasi és Felipe Massa melbourne-i, illetve Pastor Maldonado és Esteban Gutiérrez szahíri balesete során kiderült, hogy egy ütközésben az egyik autó becsúszhat a másik alá.

„Ezzel felemelheti és akár fel is fordíthatja azt" – magyarázta Marko. „Ezen a szezon közben már sajnos már nem tudunk változtatni, mert a kasztnin múlik, de a következő évre a lehető leggyorsabban kell reagálnunk. Közben talán esztétikai téren is javíthatunk valamit az orrokon."

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!