Vágólapra másolva!
Szerintük a 100 kg-os határ nem túl szigorú, sőt jövőre még lejjebb kellene szorítani, pedig több csapat emelni akarja.

Az az új szabály, amely szerint a nagydíjakat az idéntől legfeljebb 100 kg benzinnel kell teljesíteni, megosztotta a közönséget és a csapatokat egyaránt. Egyesek úgy vélik, a túl alacsony határ miatt a Forma-1 takarékoskodási versennyé fajult, ezért 110 kg-ra emelnék a fogyasztáshatárt. A Mercedes technikai igazgatója, Paddy Lowe azonban abszurdnak tartja az ötletet, mert a Forma-1 kihívása éppen az, hogy nem könnyű megfelelni a kitűzött céloknak.

„Azt mondanám, hogy inkább a gondos tervezés, semmint a vakszerencse folytán a versenyre vonatkozó 100 kg-os és a 100 kg/ó-s pillanatnyi fogyasztásmaximum pont a tökéletes érték" – jelentette ki. „Ha ugyanis a győztes csapat éppen a határon tud versenyezni, és nem kell szokatlan mértékben takarékoskodnia a benzinnel, akkor jól van meghatározva."

„Ha másoknak nyújtózkodniuk kell a határ elérése érdekében, hát tegyék meg. Az F1 lényege az, hogy technikailag is el kell érni, aztán ki kell tolni a határokat. Most pontosan ez történik. Ezért teljesen abszurd felvetés, hogy jövőre emeljük a rendelkezésre álló üzemanyag mennyiségét. Ami azt illeti, inkább 95 kg-ra kellene csökkentenünk. Amúgy is ez volt az eredeti terv."

Lowe elismerte, hogy az elmúlt napokban szó esett a keret 110 kg-ra való emeléséről, aminek azonban szerinte technikailag semmi realitása nincs. „Belegondolt valaki egyáltalán, hogy 110 kg benzin bele sem fér ezekbe az autókba?" – firtatta. „Ezért felmerült az is, hogy rövidítsék le a versenyeket."

A Mercedes jövőre 95 kg-ra vinné le a fogyasztáshatárt Forrás: Mercedes

„Ezt mégis hogy adnánk be a közönségnek? Olyan lenne, mintha azt mondanánk, hogy a futók manapság nem elég edzettek, ezért a maraton távja legyen inkább 40 km a 42 helyett."

Lowe reméli, hogy a „nevetséges" vita hamarosan lezárul. Már csak azért is, mert szerinte téves a közönségben élő kép, amely szerint a versenyzőknek a futamokon folyamatosan spórolniuk kell a benzinnel az új szabályok miatt. „Bahreinben annak ellenére, hogy a srácok az elejétől a végéig keményen küzdöttek, csak teljesen normális szinten kellett takarékoskodnunk" – mondta.

„Tavaly is része volt ott a stratégiánknak, hogy megspóroljunk egy kis benzint, mert így volt optimális. Idén ugyanez volt a helyzet. Azt nem tudom, a többiek hogy állnak. Ha le vannak maradva, egyszerűen nem elég hatékony a csomagjuk, márpedig ez a szabályrendszer a hatékonyságról szól. Aki eléri, jó eredményre lesz képes."

Az üzemanyagfelhasználási előírásokat csak az összes csapat beleegyezésével lehetne módosítani. Bár ő maga nincs ellene, az FIA elnöke, Jean Todt úgy véli, fontolóra kellene venni a dupla pontos idényzáróra vonatkozó, a közönség rosszallását kiváltó szabály eltörlését is. Hozzátette, hogy ezt már korábban vitára bocsátotta a Stratégiai Munkacsoportban, de egyes csapatok ragaszkodtak a megtartásához.

A Mercedes ugyanakkor nem tartozik közéjük. Niki Lauda például „teljesen elhibázottnak" nevezte a szabályt, mondván, szerencsejátékká torzítja a szezon utolsó versenyét. „Mi lesz, ha valaki defektet kap, és egy idióta, aki egész évben nem nyert semmit, legyőzi emiatt? Tényleg teljesen megőrültünk?" – kérdezte.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!