Vágólapra másolva!
A csapatok a nagydíj után is Szahírban maradtak, ahol két napon át gyakorolhatnak. Nico Rosberg elsősége senkit nem érhetett meglepetésként.

2014-re feloldották a szezon közbeni teszttilalmat: a csapatok négy nagydíj után két napig ott maradhatnak a helyszínen, hogy a pályán is kipróbálhassák a fejlesztéseiket, amire 2008 óta csak egy kivételes esetben volt lehetőségük az idény folyamán. Az első tesztet kedden és szerdán, Bahreinben rendezik.

Miután a Mercedes vasárnap kiütéses kettős győzelmet aratott Szahírban, alighanem senkit nem ér meglepetésként, hogy az első napon a legjobb időt Nico Rosberg érte el. A versenyen Lewis Hamiltonnal izgalmas párharcot vívó német 1:35.697-es ideje ugyan 2,5 másodperccel elmaradt attól, amellyel három napja megszerezte a pole pozíciót, cserébe viszont őt tette meg a legtöbb kört: 121-et. Ez több mint két versenytávnak felel meg.

Mögötte szűk 4 tizedmásodperces hátránnyal Nico Hülkenberg végzett, fél másodpercet verve Fernando Alonsóra. A Ferrarinak a vasárnapi vereség után égető szüksége van a kilométerekre, délelőtt azonban időt vesztettek, amikor az autójuk megállt a pályán. Egyébként a nap folyamán áramlásmérő szenzorokkal szerelték fel az F14 T-t, hogy aerodinamikai teszteket végezhessenek vele, de dolgoztak az elektronikus beállításokon, és délután gyakorolták a rövid etapokat is.

A Mercedes a teszten ott folytatta, ahol a versenyen abbahagyta Forrás: AFP/Marwan Naamani

A 4. Kevin Magnussen lett a pályán 102 kört töltő McLarennel. Megelőzte Valtteri Bottast, aki a Williamsnél sokrétű – aerodinamikai, mechanikai, elektronikai, és a hajtáslánccal kapcsolatos – programot bonyolított le, valamint szakított időt a beállításokkal való foglalkozásra is. Bottas mindössze 3 tizeddel volt gyorsabb a Marussiánál, ahol ma Max Chilton vezetett.

A vasárnap nagyot hajrázó Daniel Ricciardo ezúttal csak a 7. helyre kormányozta a Red Bullt, az orosz Szergej Szirotkin elé, aki egyetlen nap alatt kényelmesen megtette az F1-es szuperlicensz megszerzéséhez szükséges 300 km-es távolságot a Sauberrel.

A szabályok szerint évente egy tesztnapot minden csapatnak a gumik tesztelésére kell fordítania, követve a Pirelli utasításait. Ma a Caterham volt soron a tesztpilótájával, Robin Frijnsszel a volánnál, de a tervezettnél kevesebb kört tudtak megtenni egy ebéd előtt felfedezett hidraulikai szivárgás miatt. Ez véget is vetetett a napjuknak, mert az autóról le kellett szerelni a padlólemezt és a sebességváltót, és már nem maradt idő a javításra. A Pirelli az előzetes megállapodással összhangban nem közölte a Caterhammel, hogy mikor melyik gumikat tesztelik.

Mindössze 16 kör után befejeződött a Lotus napja is a hajtáslánccal kapcsolatos műszaki hiba következtében, bár Pastor Maldonado azt mondta, a csapat délelőtt, amikor aerodinamikai teszteket végeztek, így is sokat tanult. Az utolsó helyen, csaknem öt másodperces hátránnyal a Toro Rosso versenyzője, Danyiil Kvjat végzett.

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!