Vágólapra másolva!
Paul Hembery kételkedik benne, hogy 2015-ben érvénybe léphet a gumimelegítők tiltására vonatkozó szabály, szerinte több időre lenne szükség a biztonsági problémák megoldásához.

A Motorsport Világtanács január végén elfogadott szabálymódosításai alapján 2015-től betiltanák a gumimelegítőket a Forma-1-ben, de Paul Hembery kételkedik benne, hogy erre valóban sor kerülhet. A gumimelegítők betiltását már régóta tervezték, de biztonsági okokból végül mindig elhalasztották a szabály hatályba lépését. A Pirelli sportigazgatója szerint a jelenlegi abroncsok nagyon veszélyesek lennének melegítők nélkül, és attól tart, hogy nem lesz idejük megfelelő gumikat kifejleszteni a következő szezonig.

„Nagyon komoly problémát jelent, ha gumimelegítők nélkül kell dolgoznunk” – nyilatkozta Hembery. „Nem a keverékekkel van baj – azt kell megakadályoznunk, hogy a gumik felfújódjanak, mint egy lufi, és veszélyesen vezethetetlenné váljanak.”

Hembery szerint most úgy tűnik, a jelenlegi abroncsméretek mellett „nagyon nehéz” lenne olyan gumikat gyártani, amelyek elég biztonságosak lennének melegítés nélkül. A legnagyobb problémát a minimális nyomás elérése jelentené, amelyet a gumik méretének megváltoztatásával lehetne megoldani, de a sportigazgató szerint ekkora változás valószínűtlennek tűnik a 2015-ös idényre.

Hembery a gumik biztonsága miatt aggódik Forrás: Pirelli

„Ha elég idő áll a rendelkezésünkre, akkor minden lehetséges” – mondta. „Azonban számos fontos paraméterrel kell számolnunk, amelyek alapvető részét képezik a sport biztonságának, ezért nem vehetjük félvállról a helyzetet.”

2014-ben a szezon közbeni teszteknek köszönhetően a Pirellinek is több lehetősége lesz a jövő évi gumik kipróbálására, de Hembery szerint továbbra is kétséges, hogy elegendő időt tölthetnek-e a pályán a biztonságos abroncsok kifejlesztéséhez. „Az is igaz, hogy más kategóriákban, például a GP2-ben nem használnak kerékmelegítőket” – mondta. „De ezekben a sportágakban a gumik mérete is más, a kezdeti nyomás pedig drasztikusan magasabb – több mint 20 PSI-ről beszélhetünk.”

Hembery úgy véli, egy ekkora változtatást nem lehet „azonnal” bevezetni, időre van szükség a megvalósításához. „Óvatosan kell eljárnunk, különben könnyen negatívvá válhat egy pozitívnak szánt lépés. Meg kell győződnünk arról, hogy mindenki jól kerül ki a helyzetből.”

Csatlakozzon hozzánk a Facebookon is!

Ha még gyorsabban szeretne értesülni a Forma-1 legfrissebb fejleményeiről, vagy kíváncsi a kulisszák mögötti érdekességekre, kövessen minket a Twitteren, és figyelje az egész nap rendszeresen frissülő szürke dobozt a jobb oldali hasábban!